NA: Omega Speedmaster calibre 321 “Ed White”

Dat gaat goedkomen, alleen is de bouw momenteel in volle gang. Nog 1,5 jaar wachten.

Zeker, het is werkelijk schitterend hoe het gemaakt is. Net een foto.

1 like

Nogmaals gefeliciteerd! Het is een prachtige moderne uitvoering van een iconisch horloge en zit heerlijk op de pols. Vooral in de zomer is het echt een geweldige Speedmaster.

Goed opgelet J! Het is iets wat alleen horlogemakers snappen en velen onderschatten vaak het “from scratch” maken van een uurwerk. Omega kon ook niet zomaar “reverse engineering” toepassen op hun moderne 3861 uurwerk. Alles moest weer opnieuw geproduceerd worden. En omdat de oplage zo klein is -en omdat het ook zo trouw is aan het origineel- moet het dus één keer in elkaar gezet worden, aanpassingen uitgevoerd worden en dan reinigen en weer opnieuw in elkaar. Het was mooi om dit te zien in het Atelier d’Excellence.

Lijkt mij erg interessant om dit te zien in Zwitserland zelf. Volgens mij waren jullie een van de weinigen.

1 like

Gefeliciteerd, prachtig horloge!

1 like

Proficiat met deze fantastische aanwinst!
Groetjes van z’n broer (of zus)!

3 likes

Proficiat met je aankoop. Prachtig horloge, draagt super en heeft een verhaal. Mijn 321 Ed white is geweldig (nieuw gekocht in feb 2025 bij Saffier) maar de 1861 op Nato is ook erg fijn, zeker bij warm weer. Geniet met je bezit!!

2 likes