NA: Omega Speedmaster calibre 321 “Ed White”

Prachtig!

1 like

Heel mooie speedmaster. proficiat!

Staat hier ook heel hoog aangeschreven :slight_smile:

Je andere omega speedmasters gehouden of weggedaan?

1 like

Dank. De andere Speedmasters heb ik verkocht. Heb nu alleen deze Speedmaster en de Jaeger LeCoultre Master Control Calendar. Met deze twee horloges ben ik tevreden.

1 like

Gefeliciteerd met dit mooie exemplaar! :ok_hand:t3:

Zeer mooi horloge! Proficiat!

Het lijkt op de foto van de achterkant dat de borgingsklip die de jewel van de balans op zn plaats houdt, niet goed is bevestigd. Dit zou ik even laten nakijken.

1 like

Bij mij ziet het er precies zo uit, dus ik zou me geen zorgen maken @BvB1 :ok_hand:

5 likes

Is er eigenlijk ooit een reden gegeven waarom ze het uurwerk twee keer in elkaar zetten? Waarom zou de tweede keer beter zijn? Gezien de kans op vuil en krasjes letterlijk verdubbelt.

1 like

Uit het topic van @Watchstick_81

“Cristiana is hoofd van deze afdeling en vertelt dat het 321 uurwerk twee keer in elkaar wordt gezet. Als we vragen waarom, legt ze uit dat er bij dit uurwerk kleine aanpassingen nodig zijn voordat het definitief kan worden geassembleerd. Door deze optimalisatie is het een meer arbeidsintensief klusje dan een “off the shelf” uurwerk.”

2 likes

Dit is ook interessant vanuit een horlogemaker’s oogpunt:

1 like

Erg gaaf horloge. Voor mij een grail watch😁 Veel draagplezier toegewenst.

1 like

Ik bedoelde dit, maar bij nader inzien kan het ook optisch bedrog zijn :sweat_smile:

Ik vind dit horloge spectaculair. De enige wijze hoe wij als enthousiastelingen nog een Lemania uurwerk kunnen krijgen. Vind ik. Is niet helemaal waar, weet ik, maar toch…

Maakt niet uit. Schitterend uurwerk. Schitterend horloge.
Vraag me wel af: had je bij die winkel nog een aankoophistorie nodig, was er een wachtlijst nodig voor deze? Mogen die vragen gesteld worden, eigenlijk?

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende Omega.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Geweldige versie en prachtige achterkant. Gefeliciteerd!

1 like

Dat.
De foto is overbelicht. De tanden van de clip zijn beide even lang. Zie deze foto:

Wat je dus feitelijk op de foto van TS ziet is het metaal wat zich onder de uiteinden van de clip bevindt. Dat lijkt zo onderdeel van de clip te zijn.

2 likes

Gefeliciteerd!

En vergeet niet je schilderij op te hangen :grinning:

1 like

Volgens mij is het optisch bedrog. Ik zie geen verschil met de andere uurwerken die ik zie.

Ik heb een aankoophistorie binnen het bedrijf, dat ontken ik niet. Qua wachtlijst durf ik dat niet te zeggen. Ik heb niet lang moeten wachten in ieder geval.

Heel tof. Volg haar werk ook al een tijdje en zie altijd mooie stukken voorbijkomen.

Gefeliciteerd met je aankopen!

1 like

Pertijs had hem een tijdje terug gewoon in de vitrine liggen, wachtlijst was afgewikkeld. Als ze 'm weer moesten bestellen zou het ongeveer 1 jaar duren.

1 like