[NA] Omega speedmaster hesalite [1171]

Fun fact, onderstaande foto’s ooit een keer doorgestuurd gekregen van @Watchstick_81 Zoals je kan zien scheelt het bijna 40 gram qua gewicht :wink:

Originele band:
image

1171 band:
image

1 like

Fraai! Met zo’n 1171 zou ik bijna weer een speedy gaan ambiëren

1 like

Proficiat! Heb zelf ook een 1171 op m’n speedy tuesday (mat op mat) en is zoveel mooier dan de huidige metalen speedy band (nieuwste speedy 321 daargelaten).
Maar rammelt wel flink, en de clasp schiet ook nog wel eens open. Dat is dan weer een beetje jammer.

Anyway, veel plezier ermee!

1 like

Leuk verhaal.Mooie horloges. Goed bezig

1 like

Zoals PeterLC al zegt, op leer zou ie ook fantastisch staan!
Mooie aanwinst thedailybeater!!:+1:t4:

1 like

Heel mooi.

1 like

Gefeliciteerd! Heel leuk verhaal en mooie aanwinst!

Dat rammelen valt 100% mee als je band om hebt. Klinkt alsof je het stuk gebogen staal iets meer naar buiten moet buigen, zodat de sluiting strakker vastklikt. Daarmee rammelt het minder en zal het ook minder snel losschieten. Nauwkeurig klusjes, kan zomaar maar een halve mm zijn.

Het is dat stukje metaal in het midden op de vouwsluiting, onder de laatste schakel.

2 likes

Die schakel moet ik inderdaad ook even dichter laten zetten. Als ik het horloge af doe rigoureus dan vliegt het al los :sweat_smile: . Ik ga gewoon even terug naar W&V a.s weekend :grinning:

Heel nice! Top horloge! En band is super comfortabel (spreek uit ervaring).
Gefeliciteerd!

1 like

Ik herken dat lipje van de sluiting van een omega geneve uit 1973 die ik heb. Is deze band een remake van een zo oud type?

Nou het gaat dus niet om een schakel maar om dat kleine stukje metaal onder de laatste schakel. Voordat ze straks in de stress schieten bij W&V haha.

Nee het is een remake van de 1171 die vanaf begin jaren 70 op de Speedmasters werd gezet. Maar ieder type band heeft weer zo z’n eigen manier van sluiten en veel lijken er ook op elkaar.

Ja, sorry. Dat lipje bedoel ik idd! Niet de schakel… woordkeuze :upside_down_face:

1 like

Twee echte klassiekers! Gefeliciteerd!

Ik draag de Speedmaster het liefst op leer, maar ik zit inderdaad ook weer over metaal te denken :slight_smile:

1 like

Dat is wat ik bedoelde. Ja, het is dus een remake van een oude band uit beginjaren 70 :slight_smile:

2 likes

Gefeliciteerd!

Mn Speedmaster vorig jaar weg gedaan, maar als ik deze zo zie krijg ik steeds meer spijt…

1 like

Dat snap ik helemaal!

Ja en nee :wink:
De 1171 is door de jaren heen geëvolueerd en vermoedelijk zijn er wel 7 verschillende uitvoeringen van, soms met minimale verschillen. Zo is bijvoorbeeld in 2017 het geperste logo op de sluiting vervangen door een lasergegraveerde etc. Dus het is niet echt een remake, maar meer een evolutie.

1 like

:ok_hand:t5: Goede keuze.
Nou ben ik zelf geen liefhebber van een DJ, maar zo naast elkaar zie je dat een Speedmaster hem toch finaal weg blaast :star_struck:
Ik weet het, twee totaal verschillende horloges, maar toch…:smirk:

Van harte gefeliciteerd met deze mooie Speedmaster. Nu dat ik die van jou zo zie wil ik ook zo’n 1171 band :grimacing::grin:, alleen die hollow endlinks :thinking:. Maar verder staat het echt heel mooi :ok_hand:t2: En die originele band is ook niet mijn ding. Ik had een MK40 met een tapared band. En dat draagt zo veel fijner en lichter.
Heel veel draagplezier van deze mooie combi :+1:t2:

PS Ik twijfel ook nog over de Uncle Seiko Flatlink bracelet. Die staat namelijk ook heel mooi. (maar heeft weer hollow endlinks)

2 likes

Na het lezen van dit topic ook maar een Uncle Seiko 1171 band besteld, zoals @BG1 heeft gedaan. Voor die 95 euro een prima alternatief. Dat Omega logo kan mij voor die 400 euro extra niet zoveel schelen :wink:

3 likes