Afgelopen dinsdag werd ik gebeld dat mijn horloge binnen was, dus woensdag natuurlijk meteen naar Den Haag gereden en de Omega Speedmaster Hesalite op stalen band opgehaald.
Ik moet zeggen ben er helemaal happy mee, alles klopt aan dit horloge begrijp wel dat dit een bestseller is. Twee schakels werden uit de band gehaald in de sluiting nog een tandje verzet hij past precies. Uitleg over het opwinden gehad zelf laten voelen om hem niet te vast te draaien.
Zoals jullie wel weten zat de grote doos met alles erop en eraan er bij heel mooi allemaal.
Zou later nog wel een horloge met een lichte wijzerplaat erbij willen hebben en vroeg of ik de Breitling Panda uit de premier serie mocht passen wat natuurlijk geen probleem was. Ik heb een stuk of vijf Breitling Premier horloges gepast hele mooie horloges, de korting is aantrekkelijk maar ik moet zeker oppassen niet te snel een nieuw horloge aan te schaffen heb al eens spijt gehad van een te snelle aankoop.
Ik ben helemaal blij met de aankoop van dit horloge en de service van juwelier van Willegen maar dat wisten jullie natuurlijk wel.
Gefeliciteerd met deze tijdloze klassieker en mooi op tijd! Dit jaar wordt aangekondigd dat ze het 1861 uurwerk gaan vervangen, en de prijs zal daarmee ook omhoog gaan!
En klinkt als een heel nette juwelierservaring bij Van Willegen. Tragisch nieuws vorig jaar en fijn dat ze de draad weer snel hebben opgepikt.
Is dat zo? Volgens mij wordt er een 321 uit de kast gehaald voor een speciale uitvoering vd Speedmaster, maar het huidige uurwerk vervangen door een ander heb ik nog nergens over gelezen…
Huh, dit is toch algemeen bekend? De 321 is door Omega nagemaakt en wordt via zeer gelimiteerde productie in overpriced Speedmasters gestopt. De 1861 wordt vervangen door de 3861 en dit zou tijdens Time To Move 2020 bekend gemaakt worden maar die gaat niet door vanwege de Corona paniek.
“ Furthermore, if you paid attention to our last panel discussion in Biel a few weeks ago, a few hints were given on a new Speedmaster. Meaning that at some point, the caliber 3861 will probably be used for other watches than the Apollo XI limited edition models. Which is logical, as you don’t develop a movement for just two limited editions.”
Inmiddels al lang en breed in de wandelgangen bevestigd. Dus als je liever een 1861 wilt kopen, dan moet het dit jaar gaan gebeuren!
Zo lang de 3861 nog niet ‘NASA approved’ is veranderd er niks denk ik. Omega vaart nu wel op het feit dat ze een horloge verkopen wat in de ruimte mag worden gebruikt.
De 1861 is het enige uurwerk wat daarvoor getest (en goed bevonden) is. Overigens zou de 3861 wel lekker zijn, een nog betrouwbaarder en robuust (‘Master Chronometer’) uurwerk. Ben wel benieuwd wat het met de prijs gaat doen en ik hoop toch zéér dat ze wel een Hesalite uitvoering blijven houden. Oh wacht, dat moet wel want saffier mag niet mee de ruimte in.
Oh enne, …
… i will …
… win the Stateslottery!
Influencers unite! Het is tijd om nu een Speedmaster Pro te kopen, voor het te laat is. Ben blij voor Richard, die heeft er nu een. Nogmaals, van harte.
@Bidle, @junior
Ik heb hier op het forum zulke mooie en uitgebreide fotoreportages gezien daar kan ik niet tegenop. Wil wel eens foto’s maken met het horloge om de pols goed?
Je weet dat Omega zelf deze test mag uitvoeren en dat bijna elk modern horloge tegenwoordig die test prima kan volmaken? De 1861 is net als de 861 niet op de maan geweest dus dat maakte voor het marketing verhaal niks uit. Stelt dus allemaal niks voor en de 3861 gaat er snel komen in een regulier productiemodel. Ik ben voor! Hacking seconds, master chronometer en een hogere gangreserve. Maar ik ben ook blij met mijn 1861 Speedmaster “Moonwatch”. Uitstekende keuze dus!
En als journalisten “probably” gaan schrijven dan weten ze het al zeker maar mogen het nog niet zeggen .
Daar gaat het om!
Ik was er ook blij mee enne, ik ga er zeker - op enig moment - opnieuw blij mee zijn.
En verder vind ik het allemaal prima wat ‘journalisten’ met veel mitsen en maren als waarheid verkondigen, vertellen in filmpjes of bloggen etc. Zoals het opgeschreven is hebben ze altijd gelijk, wat er ook gebeurd. Slim.
Enige wat ik oprecht hoop is dat ze de basis plexi-versie niet van de markt halen, met of zonder Cal. 3861, dat maakt mij helemaal niks uit. Mijn Cal. 1861 liep als een zonnetje.