NA | Omega Speedmaster Pro (ref. 311.30.42.30.01.005)

Tja…:roll_eyes:

Zit je eerst als afleiding een beetje te neuzelen over wat voor kleurtje Seiko SPB zal ik doen en zo…?

Verkoop je mij nog zo’n soortemet van stugge tie-wrap met hoogmoedswaanzin…

Dacht ik even het Binkie mee te wezen.:hugs:

Dacht ik nog leuk ‘mee te doen’.
Al was die ( overigens óók prachtige ) Sinn al onnavolgbaar voor me.

Knal je er ff in , of liever eruit , met dit soort kaliber!

Mij toe nu toe nooit zo met deze modellen bezig gehouden… omdat ze mij ( tot nu? ) net een stapje te ver gaan/gingen.
image
Maar ik kan hier altijd nog stellen dat als je overweegt een Nespresso-machine te kopen , er óók zo één :watch:️bij hoort., Toch?:clown_face:

Die sponseren ‘m toch?

Mooi man!:muscle:t3:

1 like

Exact! Ik heb ook een Nespresso automaat, what else? Ik voel me helemaal de Clooney met deze prachtige Speedy. :wink: … goh ja, dat is ook zo. George is ambassadeur van dit horloge.

Treffende gelijkenis.

1 like

Gefeliciteerd junior !
Mooie foto’s.

Ik voel met je mee dankzij je beschrijving. Ik bezit een goedkoop afkooksel van de Speedmaster. Het handmatig opwinden heeft zijn charme.

Ik begrijp volledig je voorkeur voor staal. Is ook mijn voorkeur bij de meeste horloges. Maar laat je toch eens verrassen door leder bij deze Speedmaster.

3 likes

Als 14 jarige met en dikke klok van 9100 euro om de pols hebben ze wel de wijsheid in pacht, kunnen wij nog een puntje aan zuigen…:wink:

1 like

Thanks!

Ik heb er stiekem al wat andere bandjes aangehad. :sunglasses:

Wat op zich wel oké stond (vond ik) was Erika’s ‘Vintage MN’ die ik nog heb liggen. Maar die band heb ik er inmiddels ook al weer afgehaald. Zal er bij een latere gelegenheid nog eens een foto van maken. Ik heb ook nog een zwarte en cognac-kleurige leren band geprobeerd, voelde er helemaal niks bij. Heb ook al wat andere Speedmasters in de hand gehad in diverse variaties, ik blijf telkens weer terugkomen bij een stalen band. Leer vind ik iets voor een dresser, niet voor ‘een sporthorloge’ en al helemaal niet voor een duiker. Smaakdingetje.

Komt bij dat ik deze stalen band ontzettend mooi vind, door de tramrails enzo. Keurig in evenwicht met de kast van de Speedy. Vooral dat verrast me! Perfecte combi. :wink:

2 likes


Deze heb ik er een uurtje onder gehad. Totaal geen gevoel bij een lederen band, alleen op staal kan/kon hij mij bekoren. Leer alleen op een flieger en verder meestal staal.

3 likes

Op zo’n foto doet het me wel wat, ziet er gewoon gaaf uit. Maar eenmaal in handen, om de pols … vijf minuten hooguit en dat heb ik bij alle leren/stoffen banden. :sunglasses:

3 likes

Allereerst gefeliciteerd met deze fantastische aankoop. En wat een erg leuk verhaal om te lezen. Zoals ik al in andere topics aangaf, ook zelf druk zoekende naar een NA.
De Speedmaster Pro wint toch steeds meer terrein tov de Tudor.

1 like

Toch blijven proberen he. :wink:

1 like

Thanks!

Ik was zelf eigenlijk op zoek naar een Tudor BB of een Seamaster Pro 300M.

Eerder dit jaar heb ik deze Speedy wel eens in handen gehad, maar toen lukte het me niet er eentje te kopen. Als troost heb ik toen maar een Pelagos gekocht, … :sunglasses:

Ik was tot een paar dagen terug in gedachten niet meer bezig met een Speedmaster. Er stond/staat er ook geen te koop, dus kwam deze niet op mijn netvlies. Totdat, pling: You’ve got mail! Ik hoefde er niet lang over na te denken, want deze Speedmaster Pro stond wel (hoog!) op mijn wensenlijstje … the rest is history! :wink:

:see_no_evil: … ahum, :innocent:

1 like

Heb zelf ook al een hele tijd een speedmaster moonwatch… prachtig horloge… al ben ik tegenwoordig heel veel op stap met m’n submariner. Tijd om nog eens te wisselen :slight_smile:️ Veel plezier

1 like

Wel grappig, want ik heb dus ook BB’s gepast en ook de Seamaster Pro 300m. Nog maar eens een keer de Seamaster en de Speedmaster passen en dan wel met een stalen band :grin:

1 like

Ik heb de rare tik om mijn bureabladachtergronden mee te veranderen met hetgeen ik aan schoonheid om de pols heb. Hoogste tijd om de iPad even te verfraaien met het uurwerk van mijn NA, althans een afbeelding daarvan die ik op het wereldwijde web gevonden heb … :sunglasses:

Wat een fraai uurwerk is het eigenlijk, het 1861 uurwerk van Omega. Ik snap wel dat velen kiezen voor de Moonwatch met een zichtbodem.

Een paar feitjes:

Omega caliber 1861

Type: Handwound
Brand: Omega
Caliber: 1861
Base: Lemania 1873
Display: Analog
Diameter: 27.00 mm
Jewels: 18
Reserve: 48 h
Frequency: 21600 bph
Time: Small Seconds, Hours, Minutes
Chronograph: Chronograph

Bron: Watchbase.com

3 likes

Hey Remco :smiley: Geniet van dit mooie horloge :sunglasses: Je tik herken ik :rofl:

1 like

Deze NA had ik even gemist.
Al komt het hele maanverhaal mij echt compleet de neus uit is het wel gewoon echt een schitterend horloge.
Dus gelukkig hoeft hij het daar niet van te hebben!
Mooie foto’s ook maar ook in het echt kon ik hem altijd enorm waarderen :ok_hand:
Kortom: veel plezier met deze NA!

2 likes

Dank jullie wel mannen. :ok_hand:

Ik sluit het jaar af met dit frisse plaatje. Die heb ik vandaag al op meerdere plekken laten zien, vooral omdat dit horloge (voor mij) gewoon een feestje waard is. Flesje prik erbij is dan ook meer dan passend. Proost!

Tot in 2020 … :champagne:

4 likes

Is dit nou hetzelfde horloge als op de maan was of zoiets? :thinking: :face_with_monocle:

2 likes

:kissing_heart: … fijne jaarwisseling!

@junior, nu begrijp ik pas welke mooi Speedy tussen jou en de SMP is gekomen :rofl:
Heel veel draagplezier, prachtig klokje! Het zou volgend jaar zomaar mijn nieuwe NA kunnen worden :sunglasses:

1 like

Ik heb het verhaal gescand, niet helemaal gelezen, maar wat een killer van een horloge! Schitterend exemplaar. Heel veel plezier en genot er van!

1 like