Ik vond het al zo raar dat deze foto niet voorbij kwam. Mooi dat blije hoofd van opa!
mooie post van een liefhebber
Volgens mij is die aanpassing alleen mogelijk met de iets oudere band met gewone link pins ipv de schroefjes van jouw band. Maar dat weet ik even niet zeker.
Het ergste is, dat het slanke lijf van iemand anders is… Mijn foto was niet gelukt dus heeft de fotograaf Bert Buisrogge wat “geshopt”. Maar wat een leuke kerel die Ragan
Haha, prachtig. Overigens is buis met een lange ‘ij’ …
OK. En het lijf was van Harm Hoekstra
Oh zeker geen issue om hem tzt niet opnieuw aan te schaffen voor de afwijking. Bij aanschaf tzt zal ik hem door een prof zo nauwkeurig mogelijk laten afstellen want nauwkeuriger dan bijna 4+ seconden moet volgens mij wel lukken. Niet COSC gecertificeerd is mij uiteraard ook bekend. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen voor dat geld wat je ervoor moet neerleggen dat hij wel een COSC certificaat verdiend, toch niet het eerste het beste goedkope horloge wat je om de pols draagt.
… die 11 seconden was bij jou gewoon even een gevalletje pech! +4s/dag is niet abnormaal en keurig binnen de specs, ook binnen de COSC specificaties.
Tussen al dat geklets door is het trouwens wel weer eens tijd voor een plaatje.
Ja, ik ben er héél blij mee!
Heeft dit horloge niet nodig. Verkoopt zonder ook wel.
Overigens heeft Omega tegenwoordig er extra standaard bij. Ze checken de al COSC gecertificeerde uurwerken nog even tegen de zgn. METAS-standaarden. Dan krijg je een ‘Master Chronometer’ en bij Omega kun je dan alle testresultaten on-line bestuderen. Heerlijk!
Als je het mij vraagt, is het allemaal marketinggedoe en zoeken ze vooral redenen om de prijzen een beetje hoger te stellen.
Dit was de mijne, ja nog steeds een klatser……kappuh anders trek ik de bankrekening leeg en ga um weer halen …ut zout in de mond wordt weer zoeter van smaak zeg maar. Ik weet ook dat zonder COSC hij goed blijft verkopen. En die 11 seconden was puur de eerste opwinding zoals ik al zei. Naderhand een betere loop en ja binnen de COSC norm. Kheb ook 2 Seiko’s SKXen liggen en die doen na gelijk zetten na 14 dagen op vakantie en weer terug thuis een plus 9 seconden en een plus 7 sec voor de SKX009, zelf afgeregeld. Die krengen blijven lopen en nog zuiver ook. Lachen voor een 200 euro en betrouwbaar. Stond laatst met een hoge ome te lullen en die had een SKX 009 om de pols. Ik zei ah de SKX, hij: ah bekend met deze werkpaarden ik zei jazeker. Hij: goed en goedkoop en betrouwbaar. Verder had ie niks met dure klokken. We zijn niet allemaal van de Omega’s en Rolexen. Tijd kan je niet kopen ook niet op een dure AP,PP, FRMuller enz enz …hobby voor ons toch? geniet ervan.
Zeker! Doen we ook, …
Don’t do that.
Mijn speedmaster is eens in het water gevallen en het glas was de volgende dag beslagen. Ik dacht ook eerst 50m water bestendig dus zal wel niet erg zijn maar dat bleek anders te zijn.
Ze zijn echt niet water bestendig. Handen wassen en dat soort spul sure, maar ga er niet mee zwemmen of douchen. Je bent vrij om te doen of laten wat je wilt maar onnodige risico’s zijn nou ja, onnodig.
Verder is het een prachtig horloge waarvan je vooral moet genieten.
Oké. Ik geef het op. Jullie hebben allemaal gelijk, behalve Omega zelf …
Toen ben je natuurlijk gelijk terug gegaan naar de AD, waar het horloge vandaan kwam om verhaal te halen. Toch? Dat zou ik gelijk doen want, ik herhaal het nog maar eens, deze Speedmaster is door Omega gegarandeerd (waterdicht afgeleverd) tot 50 meter / 5 bar. Kan het echt niet mooier maken. Sorry hoor.
Dat is fijn.
Zo oud jij als zegt dat je bent, verdubbel dat getal en zo lang loop ik al met mechanische horloges rond. Nu ik er over nadenk, langer zelfs… nooit één spatje water in mijn horloges gehad. Ik heb het vermoeden dat het komt omdat ik wel weet wanneer ik er wel of niet mee het water in kan. Of ik heb gewoon geluk gehad, kan ook natuurlijk. Desalniettemin, dank je wel voor je advies.
EDIT: Verhelderend plaatje toegevoegd.
50m/5 bar is niet zwemmen/ onder water maar spatwater bestendig dus handen wassen en regen.
100m/10bar is zwemmen/ snorkelen.
Oké.
Die pushers zijn de boosdoeners
Kan kloppen, ik had ze overigens niet ingedrukt maar de pushers helpen niet nee.
Erg leuk verslag van een heel fraai horloge, met plezier gelezen en bekeken
Onzin. Zijn voldoende afgedicht, zo lang je ze niet onder water bedient.
Maar zullen we de discussie over waterbestedingheid en drukvastheid van horloges elders voortzetten? Ik vind het niet zo relevant voor mijn NA eerlijk gezegd.
Dank!
Een pracht van een aanwinst