Beste HF’ers,
Gisteren was het dan zo ver…
Wellicht een herkenbaar gevoel dat je een dag gaat shoppen voor een horloge met een flinke som geld op zak, volgens mij bestaat er geen beter gevoel Er waren een aantal opties welke ik in het echt wilde zien echter wist ik stiekem wel welke het zou gaan worden. Omdat je het maar 1x kan uitgeven had ik eerst afgesproken bij S&C Haarlem om een aantal Breitlings te bekijken. Het ging om een Avenger gmt, Aerospace Evo en de Omega Moonwatch. De Omega had ik laten reserveren bij juwelier Driessen omdat ze AD omega dealer zijn, Bij S&C wilde ik deze graag naast de Breitlings houden om goed te kunnen vergelijken. Mocht de Moonwatch toch tegenvallen dan was de Aerospace Evo keuze 2.
Bij binnenkomst was het aardig druk bij S&C, een medewerker heette mij en mijn vrouw welkom. Een hand kon er niet direct vanaf daar ik deze zelf moest uitsteken en pas na een akward aantal seconden werd deze geschud… Het was druk, daarom werden de horloges in een rijtje op de toonbank gelegd, mijn vrouw en ik stonden met onze jassen aan er naar te kijken. Allemaal mooi natuurlijk, maar ik voelde al aan dat ik niet op deze manier 4K ga uitgeven. S&C kan er niets aan doen dat het druk was maar icm de ontvangst en ambiance was de vibe er niet bij mij. Deze dag was een speciale dag waarbij ik graag de volle beleving wenste.
Ik heb na het passen de beste man bedankt en wist ook inmiddels zeker dat het wel de Moonwatch zou gaan worden.
Op naar juwelier Driessen!
Kijk dat was even andere koek, we werden uiterst hartelijk ontvangen! De handen werden blij geschud door een zeer vriendelijke jongeman en we mochten plaats nemen. Deze jongeman met een vergelijkbare leeftijd als mij (36) had allang door dat dit een speciale dag voor ons was en de Omega Speedmaster werd op een leuke wijze geïntroduceerd en gepresenteerd.
Omega is het topmerk van Driessen en je merkt dat de beste mensen zelf ook liefhebbers zijn. Er werd daarom uitgebreid de tijd genomen en naast de speedmaster werd ook de seamaster en railmaster gelegd ter vergelijking. Na een zeer prettig gesprek uiteraard de knoop doorgehakt en gekozen voor de Speedmaster.
Ook is Driessen qua prijs mij enorm te gemoed gekomen (sub 4k) om de aanschaf van mijn grail waar te kunnen maken. Dit had ongetwijfeld te maken met de klik en gunfactor welke we ervaarden bij Driessen.
2 totaal verschillende ervaringen, van heel koud naar heel warm, dit maakte de aanschaf erg leuk! Als kers op de taart kreeg ik nog een mooi speldje ter ere van de 50th anniversary van de maanlanding.
Wat ik natuurlijk niet hoef te vertellen is dat de Omega Speedmaster een fantastisch icoon is, de afwerking is echt heel mooi en het hele maanlanding verhaal eromheen maakt het af. Kortom enorm blij met de Speedmaster!
Oja, vandaag gaan we de film First man kijken in Dolby Vision/Atmos geluid (voor de movie nerds) om het hele feestje compleet te maken!
Nu de net geschoten foto’s:
Bedankt voor het lezen / kijken!