NA Omega Speedmaster Professional

Hallo allen,

Na erg lang zoeken, wikken en wegen hesalite vs. sapphire, afgelopen vrijdag van @Richard1970 deze Speedmaster uit aug "19 over kunnen nemen.

Kan (nog?) niets plaatsen bij ervaringen met (ver)kopers dus dan even op deze manier. Goede en vlotte communicatie, duidelijk verhaal en komt afspraken na.

Het opzetten van de band bleek toch lastiger dan gedacht, dus vooralsnog op de NATO.

Op instructie van Richard horloge opgewonden, echter nog benieuwd of dit om hele rotaties gaat (logo weer in originele stand) of om wat kortere rotaties. Momenteel haal ik ongeveer een dag met 30x draaien, maar wellicht draai ik te kort? Voor adviezen houd ik mij aanbevolen.

Voor nu in ieder geval blij met deze aanwinst!

53 likes

Veel plezier ermee. Morgen extra mooie dag voor je!

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd met de aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst van een icoon. Heel veel draagplezier!

Handwinder kan je gewoon opwinden tot hij niet meer verder draait

4 likes

Gewoon draaien tot er te sterke weerstand komt.
Bij mijn ouwetje draai ik als hij stilstaat 27 slagen tot hij kompleet opgewonden is en dan loopt hij ca 36 uur.

1 like

Van harte!

En doe dat met weinig kracht totdat je lichtelijk wat weerstand voelt.

Zo:

image

12 likes

Gefeliciteerd! Een mooi horloge!

1 like

Gefeliciteerd mooie aanwinst :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je Speedmaster en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Gefeliciteerd! Fantastisch mooi tijdloos horloge.

En zoals hierboven al werd aangegeven, opwinden (met zachte hand) mag gerust totdat je weerstand voelt; het moment dat de veer volledig op spanning is is duidelijk te herkennen. Ik heb een slag of 40 nodig vanuit stilstand, en 20 of zo per dag daarna.

2 likes

Smallest violin in the world? I like it.

1 like

Gefeliciteerd!!!

Bij nieuwe Speedmasters (de mijne is van 2017) gaat het opwinden nogal stroef. Van plat naar volledig vol is ongeveer een 40tal manipulaties. Ik ga er niet om liegen, soms voel ik het in mijn vingertoppen :slight_smile:

De krron zit nogal diep in de kast en dat maakt het niet zo gemakkelijk om hem op te winden tussen je vingertoppen. Wat je ook kan proberen, is de kroon te “rollen” over je vinger langs de onderzijde van de horloge.

Naarmate dat de Speedy gebruikt wordt, gaat het opwinden soepeler en gemakkelijker.

Groeten en veel plezier er mee.

Frederick

2 likes

Opwinden gaat het makkelijkste als je hem om hebt :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Ik kan mij goed voorstellen dat je hier blij mee bent!!
Het is dan ook een magnifiek horloge van een befaamd horlogehuis!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik tel nooit. Maar het opwinden is elke dag toch weer een hele ceremonie.
Maar bedenk dat het zo een stuk makkelijker gaat dan met astronauthandschoenen aan.
Veel plezier met dit prachtige horloge.

1 like

Mooie aanwinst!
Nogmaals veel plezier ermee maar dat zal vast goedkomen.

Groetjes uut Nijmegen.

2 likes

Gefeliciteerd :+1: Classic. Veel draagplezier :blush:

1 like

Mooi ding! Ik zat er ook al op te azen … :wink:

Het is je gegund Robert! Veel draagplezier enne, ik zou zelf zsm. de stalen band er op schroeven. :sunglasses:

4 likes

Prachtig horloge. Voor mij uiteindelijk de droom die ik uit wil laten komen.

1 like

Gefeliciteerd! Je hebt een icoon in huis gehaald, nu niet meer weg doen hé.

Nieuwe Speedmasters kunnen soms nogal lastig/stroef opwinden. Wat mij altijd hielp bij een jonge Speedy was om het horloge vanaf de achterkant op te winden.

Dus ipv face up, face down in je linkerhand en dan je rechter wijsvinger aan de onderkant van de kroon en met je rechter duim de bovenkant van de kroon. Op die manier had ik altijd de meeste grip om een flink aantal stevige slagen te kunnen geven. Als je het op deze manier doet heb je ook het minste last van de kroonbeschermers omdat de kroon dan minder diep ligt. Probeer het maar eens!

2 likes