NA Omega Speedmaster Professional

Gefeliciteerd met dit icoon! En veel draagplezier :+1:

1 like

Slecht advies. Dan loop je risico dat je de opwindstift verbuigt

8 likes

Prachtig!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd! NATO staat geweldig :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:, geniet ervan

1 like

Ga ik eens proberen, dank!

1 like

:grinning:

Dank allen! Zullen vast nog wel wat foto’s volgen de komende periode;)

Band wil ik er binnenkort bij een AD / juwelier op laten zetten en wellicht nog wat andere proberen.

Adviezen ga ik mee aan de slag!

Prachtig, veel draagplezier.

1 like

Mooi man! :+1:

Nog wel even de seconden- en minutenwijzer synchroniseren. Dan moet je kiezen of je wat afwijkt van de werkelijke tijd, of je gaat back hacken. Tot zo ver het OCD journaal :smile:

Goed gekozen!

2 likes

Gefeliciteerd!
Inmiddels bekend horloge op HF :wink: hoop dat hij nu wat langer mag blijven dan bij zijn vorige 2 baasjes.

En tja hesalite was ook mijn keuze, voelt toch authentieker en vind het persoonlijk ook oprecht mooier dan saffier ( hoewel de eerste kras dit weekend op die van mij stiekem toch meer pijn deed dan ik eigenlijk zou willen toegeven :blush: )

1 like

Truukje dat ik tegenkwam op YouTube: Omdat het uurwerk meteen begint te lopen bij het opruimen, sync de secondenwijzer door te beginnen met opwinden zodra je referentieklok dezelfde seconde aanwijst. Zet daarna de tijd goed op de hele minuut.

2 likes

Duh, en compenseren voor de opstarttijd die verschilt per horloge :smile: (met name vintage wil het wel 5 a 10 seconden extra kosten). Ik ben verder echt niet zo OCD hoor, echt waar.

Y[quote=“Hieronimus, post:34, topic:226691”]
OCD
[/quote]
Want dan zou je CDO schrijven :wink:

Mooi beschreven, geraak ik helemaal opgewonden van :joy::yum:

Tophorloge, draag deze minstens 1 keer per maand!

2 likes

Gefeliciteerd met dit icoon!
De groeten van z’n broertje!

2 likes

Synchroniseren met standaard tijd? Kan dit apart of moet dit tegelijkertijd?

Ik bedoel dit:
Stel je secondenwijzer loopt 30 seconden vóór op atoomtijd. Als je dan bij passeren van de nul de minutenwijzer op de juiste minuut zet zijn de wijzers gesynchroniseerd, maar wijk je dus een halve minuut af van de atoomtijd.

Je kunt ook de minutenwijzer op het juiste moment op de betreffende minuut zetten, maar dan zijn de wijzers niet synchroon.

Als ik een horloge niet kan backhacken (met volledig opgewonden veer vaak niet mogelijk) dan kies ik zelf voor het éérste.

1 like

Dank, ga het proberen! Vooralsnog is het erg wisselend hoelang het horloge loopt met 40 a 50 x draaien. Wil ook niet too much doen en er 80 draaien aan geven. Wellicht is di wel nodig, haal ook met regelmaat de 24 uur niet. Enig idee of dit nog steeds het ‘nieuwige’ is? Dank voor meedenken!