NA - Omega speedmaster reduced!

Was al lang opzoek naar een Omega speedmaster reduced. Zoals sommige van jullie weten ben ik erg geïnteresseerd in ruimtegerelateerde horloges. Heb er nu eindelijk een gevonden. Op foto’s leek hij nogal uitgeleefd. In het echt blijkt hij nog enorm mooi te zijn voor een horloge van ruim 25 jaar oud.

Het uurwerk heeft een klein beurtje nodig maar dat mag de pret niet drukken. De secondewijzer schiet namelijk niet terug naar exact 12 uur, maar naar 1 over 12. Verder schijnt hij 2 minuten per dag te snel te lopen. Dit is gelukkig met een beurtje te verhelpen.

Sommige vragen zich vast af waarom ik voor een reduced heb gekozen ipv de ‘echte’ moonwatch, de Speedy. Hieronder mijn 3 redenen daarvoor:

  1. De reduced is betaalbaar. Tussen de €1000-1500 kan je al een hele nette tweedehandse vinden. De speedy is met ongeveer €3000 niet voor iedereen weggelegd waaronder ik. Misschien ooit!

  2. Het formaat is ideaal. Hij is ongeveer 39mm excl.kroon. Dat draagt perfect voor iemand met smalle polsen zoals die van mij.

  3. De reduced heeft een automatisch uurwerk en de Speedy is een handopwinder. Voor mij is een automatisch uurwerk makkelijker in gebruik. Vind het persoonlijk vrij irritant om telkens het horloge op te moeten winden. Als ik het vergeet moet de tijd weer versteld worden. Geen drama natuurlijk, maar als het gaat om gemak is een automatisch uurwerk makkelijker.

Ben inmiddels gedownsized naar 4 horloges, waaronder 2 werkhorloges. Dit gaat mijn daily beater worden. Hoop dat ik eindelijk rust heb gevonden dankzij mijn nieuwste aanwinst.

Bedankt voor het lezen en nog een fijne avond verder!

94 likes

Hij is geweldig. Veel plezier ermee!

1 like

De kogel is door de kerk :smile: :+1: Veel plezier er mee.

1 like

Maar proficiat! Leuke aanwinst!

14 likes

Ik denk ook altijd dat ik mijn rust heb gevonden als ik een nieuw horloge koop… :pensive:

1 like

Nee joh…:wink:

Maar van harte! Erg mooi en ondanks dat ik een Speedy Pro heb, ben ik het met je eens qua afwegingen. Mooie maat, automaat en scheelt ook nog in de prijs.

1 like

Haha, volgens dachten we allemaal hetzelfde binnen die minuut

5 likes

Van harte! Mooi formaat op jouw pols inderdaad. :thumbsup:

1 like

De tijd zal het leren. :grin:

2 likes

Snap je beweegredenen helemaal hoor. Denk dat ik zelf deze weg ook ga nemen.

Veel plezier ermee!!!

2 likes

Proficiat, hele mooie klok!:+1::+1::+1:

1 like

Fantastisch. Geniet ervan. Staat bij mij ook hoog op het lijstje.

1 like

Gefeliciteerd.

1 like

8 likes

Blijft mooi, gehad en helaas te klein, toch maar de Pro proberen maar met jouw terechte motieven en polsmaat een perfecte klok. Veel plezier er mee!

1 like

Holy cow! Very nice indeed!!!

1 like

Mijn beste,

Een schitterende verworvenheid van een befaamd horlogehuis!!
Ik wens je er vele schone momenten mee!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Móói!!!
Plezier ermee!!

1 like

Mooi hoor, veel draagplezier!

1 like

Geniet van je nieuwe aanwinst. Goede keus.:+1: