NA - Omega speedmaster reduced!

Doe je goed!!
Kan het echte genieten eindelijk beginnen. :slight_smile:

1 like

Zo! De reduced is weer terug van een volledige servicebeurt. Uurwerk is schoongemaakt en gesmeerd. Er is een rad vervangen. De pushers en kroon hebben een nieuwe pakking. Verder zijn het glaasje, kast en stalen band goed aangepakt. De sluiting is weer krasvrij.

Hij reset weer mooi terug naar exact 12 uur. Nu is het tijd om te genieten!

26 likes

Toffe foto.

On topic:
Mooie horloge de Reduced, goeie maat voor verfijnde polsen, zeg ik uit ervaring👍

2 likes

Jazeker! Ideaal voor een polsmaat tot 18cm.

Super!! De band staat hem ook super trouwens! :thumbsup:

Thanks. Hij is alweer terug op staal. Blijft toch de ideale combinatie. Ben nog aan het wachten op een aantal interessante nato bandjes, waaronder een bond phoenix nato.

1 like

Geweldig, lekker genieten nu! Ik lonk ook steeds meer naar een Reduced, vanwege het bescheiden formaat van mijn pols en een groot pluspunt dat het een automaat is. Vallen de onderhoudskosten van een servicebeurt mee?

Jazeker. Verschilt natuurlijk wel per horlogemaker. Dit schijnt echter een model te zijn die iets lastiger in elkaar zit. De module van de chronograaf zit namelijk bevestigd bovenop het uurwerk. Voor een volledige servicebeurt inclusief polijsten etc ben je gemiddeld tussen de €250 - €350 kwijt. Maar dan heb je natuurlijk wel wat! Het formaat is ideaal. Hij staat bij vrijwel alle outfits. Ik zeg doen. :sunglasses:

2 likes

Die band ziet er zo op de foto weer mooi uit man!! Mooi werk.

Hier ga ik zeker naar zoeken na de vakantie in aug. en precies om de redenen die je noemt.

Meer fotos!!!

1 like

Weer terug op de stalen band. :grin:

9 likes

Al vind ik een speedmaster op een mooie bruine croco ook erg mooi staan.

Hij is prachtig. Een mooie donkerbruine rally band is zeker te overwegen maar dan wel eentje met kleine gaatjes, niet die met sinkholes :wink:
Have fun Batossi!

1 like

Door zo’n foto merk ik dat ik ook op chrono ga kijken :sweat:

3 likes

Haha ja ze zijn gaaf. Enige nadeel vind ik altijd dat er niet echt een grote secondewijzer is die constant lekker vloeiend loopt. Bij dit model is de rechter chrono een secondewijzer die constant loopt, dus dat is wel leuk. Sub blijft neem ik aan?

Lekker zeg op die leren band!

1 like

Die blijft zeker :wink:

Voorlopig gaat er waarschijnlijk ook niks bijkomen. Maar alvast inventariseren kan geen kwaad :wink:

Dat nadeel is overigens bij alle Chrono’s wel aanwezig toch? Lijkt me niet heel erg bij een Chrono.

De reduced vond ik altijd een no-go, moet zeggen dat ik daar wel op terug ben gekomen…

Why?

Kreeg altijd het gevoel van “ik wil wel maar ik kan niet speedmaster”… Geheel onterecht uiteraard

1 like

Snap het wel. Gelijkenissen zijn groot. Al is mijn versie van de reduced wel heel anders. Grootste verschillen zijn de cijfers bij de minutemarks, het formaat en het bandje die heel anders is.

2 likes

Erg gaaf! Waar heb je hem uiteindelijk gehaald? Ik wil hem ook kopen. Bij voorkeur niet online, maar als het betrouwbaar is, is online ook een optie natuurlijk