NA: Omega Speedmaster Reduced

Mooi horloge staat goed op je pols geniet ervan.

Gefeliciteerd met deze schoonheid, staat je goed!

Ik heb zelf een redelijke pols (19-20) maar ik zou eerder de reduced kopen dan de moonwatch. Vanwege het bescheidener formaat en automaat, wat je al aangaf. Prachtig horloge, veel plezier ervan!

Prachtige klok toch!

geniet van deze mooie tijd, en inderdaad jij bepaalt wat je draagt en wilt, Mooi Man :sunglasses:

Prachtige klok en de maat lijkt perfect! Heel veel plezier met deze aanwinst.

Gefelicteerd met je nieuwe aanwinst!
Geniet van dit fraaie horloge!

Prachtig ding!
Ben zelf ook al langer op zoek naar een mooie set. en inderdaad, door automaat en afmeting beter draagbaar dan de Prof.
Gefeliciteerd!

Degelijke ETA met een aparte chrono module… Wat is daar nu slecht aan?

Het is een goed uurwerk. Alleen service is 1) heel duur en 2) weinig horloge makers willen hier aan werken.

Bij mijn reduced was de chrono module defect in inderdaad dat was een heel duur geintje en ben het horloge maanden kwijt geweest.

1 like

Ik heb wel gehoord dat de chrono module vaak in zijn geheel vervangen wordt omdat die lastig te servicen is/zou zijn

Maar het basisuurwerk zou door elke competente horlogemaker gedaan kunnen worden.

Congrats, veel draagplezier :+1:

Baal nog steeds dat ik mijn Reduced heb verkocht vorig jaar!

Wat koste dat?

Naja de horloge maker had een factuur van zn 765€ klaar liggen…

Gelukkig had ik nog winkel garantie en bracht het horloge terug naar de verkopende partij. Die hebben het horloge niet eenmaal maar tweemaal naar de horloge maker moeten brengen ter reparatie van de module en later voor het vervangen van het uurwerk.

1 like

Dat is een hoop geld. Maar meestal kost een chrono services sowieso veel geld.

Klopt alleen het feit dat er redelijk wat horloge makers zijn die hier niet graag aan werken zegt mij al genoeg!

Gelukkig heb ik die speedy weg gedaan en een air king gekocht. Was een veel betere investering !

2 likes

Da’s een fatsoenlijke Rolex maar je bent wel appels met peren aan het vergelijken met de reduced…

2 likes

Valt mee, heb mijn rolex des tijds gekocht voor 2500€ en dan hebben wij het over een echte colmplete full set met alles erop en er aan.

Mijn omega kosste toen 2000 zonder doos of papieren. Tegen woordig gaan de reduced ook al tegen de 2500€

Ik denk dat hij bedoelt dat het twee totaal verschillende horloges zijn.

De Omega is een chrono, de Rolex een casual horloge zonder functies.

1 like