NA: Omega Speedmaster Reduced

Ben geen Rolex expert maar dat lijkt me een goede prijs.

2500 voor een reduced nu gaat natuurlijk nergens over en is ook geen realistisch bedrag

1 like

Ook dat :wink:

1 like

Waarom niet realistisch? Omdat het uurwerk gebaseerd wordt op een ETA? Tjah zouden we dat niet ook kunnen zeggen over die Tudor’s met ETA’s?

Omdat het niet marktconform is. Prijzen op chrono zijn vaak niet realistisch. Ik denk dat veel verkopers wachten op een gek die toehapt.

Probeer jij maar eens een reduced voor twee en een half duizend (!!) euro op een forum als dit of vergelijkbaar te verkopen. Dat ga je er nooit voor krijgen…

1 like

Klopt , al hoewel ik zelden een mooie reduced langs zie komen. Vaak zijn het goed gedragen horloges die toch net even wat te veel gepolijst zijn. Ik denk dat je een echt mooi strak exemplaar wel voor 2,5k van de hand kunt doen.

Ik heb hier nette reduced’s voorbij zien komen voor redelijke prijzen hoor :wink:

P. S. Ik koop geen horloges als investering. Ik ben een liefhebber

€2500,- voor een Reduced slaat mijn inziens nergens op.
Ik heb afgelopen jaar een 2006 Reduced in perfecte staat voor €1.450,- verkocht, weliswaar zonder b/p maar dat terzijde. Je kunt voor €1700/1800 echt wel een mooie fullset vinden als je even de tijd neemt.

3 likes

Zijn op internet inderdaad zat mensen die dat vragen. Denk maar aan AVCO, T&H, etc

1 like

AVCO? T&H heb ik al eens eerder Opklopyuppie genoemd want dat is precies wat hij is. Die Christian heeft bij echte horlogeliefhebbers sowieso een bedenkelijke reputatie…

Weet iemand trouwens wat het vervangen van de chrono module kost?

Bizar, toen ik een jaar geleden lid werd van dit forum, werden ze nog aangeboden voor 16-1700 euro. :no_mouth:

Zoals gezegd die 2500 is niet realistisch :wink:

1 like

Inderdaad, ik ben ze tegen gekomen vanaf ± 1400, zeker als ze een service nodig hebben. Zelf een vers geservicte full-set ben ik voor minder tegen gekomen.

Ik heb de keuze gemaakt voor de eerste optie, om hem bijna direct naar Nico Rijsman te sturen. Zo weet ik in ieder geval dat de service goed uitgevoerd gaat worden, en dat 'tie er daarna weer wat jaren tegenaan kan.

Is dat een volledige service geweest (dus chrono en uurwerk)?

En wat koste dat (ongeveer)?

Yes, horloge volledig uit elkaar, gereinigd en geserviced. Prijstechnisch: laat ik zeggen dat ik er ook een nieuwe SKX007 mét saffier voor had kunnen bestellen als vakantieklok…

2 likes

Ach ja, nu kun je als het goed is zorgeloos gaan genieten!! :+1:

Fraaie Speedmaster Reduced! Enjoy! :sunglasses::+1: