NA: Omega Speedmaster Speedy Tuesday 2 Ultraman

Wees gerust, het is een niet al te lang verhaal geworden.

Het begon allemaal met de Speedmaster 3861. Dit was het horloge waar ik in mijn prille Horlogeforum-jaren altijd naar keek.
Uiteindelijk overgegaan tot aanschaf en hij heeft me nooit teleurgesteld.
Veel rondkijken op het forum en in de (online)winkels leverde me nog twee aanwinsten in de breedte op. Een Breitling en een Zenith.

Het Speedmaster Only topic blijft een beetje mijn homebase.
Zo’n twee jaar geleden postte ene @Sjiel een foto van een Speedmaster met oranje-rode accenten en een donkere band met sticksels in dezelfde accentkleur. Het horloge lag met geopende vouwsluiting tegen een mooi contrasterende achtergrond. Waarom post een fazant zo’n mooie foto? Dat is toch raar. Mijn reactie op de post was iets in de trant van dat ik het de mooiste Speedmaster vind die er is. Mijn zwak voor de Ultraman was geboren.
Even doorspoelen naar de Speedmaster GTG van november 2025. Wat tref ik daar aan: De fazant met het horloge precies zo als op die mooie foto. En wat bleek, Sjiel was heel menselijk en nog enorm sociaal ook, want ik mocht het horloge meteen passen.
Ik klikte de cordura band dicht en het was alsof ik trompetgeschal en een lichtflits waarnam. Hij zat perfect en hij zag er perfect uit. Ik kon de opmerking niet onderdrukken dat ik het horloge niet meer af zou doen. Dat was wat betreft Sjiel geen probleem gedurende de GTG.
Tijdens de GTG heb ik kennis gemaakt met @watchguy37. We kwamen erachter dat we best wel een overlappende horlogesmaak hebben.
watchguy37 kocht daarna de Ultraman die op het forum werd aangeboden. Zijn uitgebreide verslag met mooie detailfoto’s is hier te lezen: “Shuwatch” (シュワッチ)

Zelf kwam ik ook steeds meer op het spoor van het kopen van een tweede Speedmaster maar ik was nog niet zover om hier toen al een definitief besluit over te nemen.
Dus ging de reis verder. Veel met @watchstick en watchguy37 contact gehad over Speedmasters en passende bracelets.
De Omega Speedmaster Speedy Tuesday Tribute to Alaska III kreeg mijn interesse. Prachtig die reverse panda plaat met zilverwitte subdials. Maar die originele banden, bruin en de NATO zwartwit, vind ik niks. Dus ging de discussie over de bracelets verder. Een flatlink 57 zou passen op een 1861 kast. Laat ik die flatlink nou echt heel mooi vinden op een Speedmaster. Dus die band moest het worden.
Nu nog het horloge nog.

Na uitkomst van de nieuwe Speedmaster reverse panda 3861 maakte ik op het forum de vergelijking met de ST1 (zoals zo velen). Ik gaf aan dat ik de voorkeur zou geven aan de ST1 gezien de overlap met mijn zwarte 3861. Toch bleef ik twijfels houden of ik daar nu voor wou gaan.
Hierna nam Sjiel contact met mij op. En toen viel het kwartje. Waarom probeer ik rationeel een nieuw horloge te kopen? Het gaat om de emotie, dat zijn de horloges die blijven.
De flatlink is er ook nog gekomen, want die staat prachtig op een ST2 (snel kunnen regelen via @horloge24).
Nu heb ik 5(!) horlogebanden beschikbaar voor de Ultraman. De originele lerenband met kleine dwarssticksels bij de lugs heb ik er nog niet eens op gehad.
Watchguy37, Watchstick en Sjiel wil ik bedanken voor het onderdeel zijn van mijn Speedmaster-reis en het fijne contact.
Inmiddels heb ik weer een paar Speedmasters bijgeschreven op mijn horlogelijstje, maar nu ga ik eerst lang genieten van mijn fel begeerde Ultraman.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Een paar foto’s:

Cordura strap met oud model Omega vouwsluiting. Is een kleinere sluiting die daardoor heel fijn draagt.

Originele Omega ST2 NATO. Ultraman is in de subdial ook goed te zien.

Omega flatlink bracelet.

Extra Omega NATO met oranje strepen.

115 likes

Fraai! Gelukgewenst.

2 likes

Hele toffe Speedy!

1 like

Prachtig !

1 like

Boem! Je hebt er een klatser bij hoor.

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende Speedy!

1 like

Proficiat met je nieuwe speedy, een fantastisch mooi horloge.
Heel veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Coole Speedy. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi, band past er ook perfect bij !

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis.
Mooie horlogebanden ook!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig op die flatlink!

1 like

2 is een collectie! Van harte!

Benieuwd welke er nog bijkomen voor Speedmaster GTG '26 :smile:

2 likes

Gaaf!!

1 like

Super fraai! :ok_hand:

1 like

Knap, proficiat en geniet van het dragen!

1 like

Mooi man. Geniet ervan!

1 like

Heel gaaf, gefeliciteerd!

1 like

BTW nog een extra banden tip, de OEM rubber band. Staat imho het allerbeste.

9 likes

Heel cool, van harte!

1 like