Vorige week woensdag kwam in het blauwe gedeelte ineens een horloge voorbij waarvan ik niet dacht dat ik die (op korte termijn) aan mijn verzameling toe zou kunnen voegen. Een heuse Omega Speedmaster Tintin. De vraagprijs was helaas hoger dan mijn horloge spaarpot kon lijden, maar ik besloot Marc (@XXoF) toch een berichtje te sturen. Het contact verliep vlotjes en ik was bijzonder blij dat we er uiteindelijk uit kwamen en dat ik dit collectors item aan mijn verzameling toe kan voegen.
Naast dat ik het een prachtig horloge vind, vind ik het verhaal van de Tintin misschien nog wel bijzonderder. De korte versie is dat Omega in 2013 de Speedmaster Tintin uit wilde brengen, als eerbetoon aan het Kuifje stripverhaal âMannen op de maanâ. Maar de familie HergĂ© besloot zich op het laatste moment terug te trekken. Omega bracht de Speedmaster alsnog redelijk onopvallend uit, niet als Limited Edition, maar als Speedmaster Racing. Om het model na ongeveer een jaar uit productie te nemen. Het exacte aantal geproduceerde Tintins is nog steeds een mysterie, maar men vermoed dat het aantal tussen de 1500 en 2000 ligt. Voor meer info: https://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-speedmaster-tintin/
Marc, een gerespecteerd HF lid, liefhebber van klassieke Engelse autoâs en zelf in het bezit van een mooie MG was zondag aanwezig op de British Autojumble. Het was een prachtige dag om het horloge op te halen en daarnaast nog van allerlei verschillende Engelse klassiekers te kunnen genieten.
De fotoâs
Wat een fantastisch design, een Lotus Elite 501. Zo worden ze niet meer gemaakt
Echt vintageâŠ
De Speedmaster
Met zijn broertje, een 145.022-69ST uit 1971
Marc nogmaals bedankt voor de fijne transactie!