NA: Omega zakhorloge

1910 14 karaat

zeer goede staat

eenvoudig uurwerk

ik vind hem mooi!

Het is ook verreweg m’n oudste klokje. Ik weet eigenlijk niet echt de waarde, maar ik wilde hem gewoon hebben.

Movment Serial Number : 3992188
Case Serial Number : 6469130
Model Omega Bienne-Genève
Year 1910-1911
Gender Men’s
Movement Mechanical with micro regulator
Functions Hours - Minutes - Sub Seconds
Total Weight : 66,68 g
Solid Gold Weight : 22,95g
Case Width 49 mm
Case Thickness 11 mm
Case Material Solid 14ct Yellow Gold
Dial Porcelain
Glass Mineral Crystal

21 likes

Dat is een mooi klokje.
Kan je er misschien iets meer over vertellen?

ik heb nog wat toegevoegd

Mooi!!! En we zien hier imho te weinig zakhorloges etc dus dank voor het delen van de mooie plaatjes!

1 like

Prachtig mijn dank is groot

Mooie aanwinst hoor. :thumbsup:
Nou nog in een mooi stolpje, als hij niet in je vestzakje zit. :wink:

2 likes

Mijn beste,

Fantastisch hoor!!
Veel kijk- en draag-genot. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooi zakhorloge zeker in hele mooie staat vorig jaar exact zelfde gekocht lopend voor 250 euri was volgens mij niet te duur deze is wel in veel mooiere staat. Topklok

de goud waarde heb ik snel geschat op 300 Euro …

Dat is een heel mooie Omega, ziet er nog gaaf uit. :thumbsup:

Dan heb ik hem toen dus niet te duur gekocht heb hem weer geruild later tegen munten twv 400 euro

Je noemt het een eenvoudig uurwerk maar geschroefde chaton’s en zwanenhals regulering hoort toch echt wel bij de hoogste kwaliteit uurwerken. Het zou mij niks verbazen als deze na een servicebeurt chronometer specificatie nauwkeurigheid zou halen. Erg fraai, en ook nog in uitmuntende conditie.

Chronometer-waarden zijn zeker haalbaar bij zo’n uurwerk. Heb zelf een erfstuk met een ongemarkeerd maar ongeveer gelijkwaardig uurwerk; positieverschillen nergens meer dan 5 seconden, makkelijk op plus 1 a 2 seconden per dag te krijgen. Wel na een zeer grote beurt, inclusief vervangen stenen.

OT: Deze Omega is werkelijk van museum-kwaliteit. Absolute schoonheid! :thumbsup:

Bedankt allebei, ik heb weer wat bijgeleerd en ben nu nog meer happy met deze aanwinst.
Ik ben ook echt voor de schoonheid van dit zakhorloge gevallen!

Super mooi klokje :ok_hand:

Prachtige aanwinst, die 100 jaar zie je er niet aan af, dit is praktisch nieuwstaat!
Heel veel plezier ermee!

Da’s een hele mooie, proficiat met dit juweeltje .

mooi hoor!! geniet er van! :slight_smile:

Prachtig klokje, geniet er van ! :+1:

In één woord: schitterend. Wees er zuinig op.