NA: Once in a lifetime... Grand Seiko - Limited

Tsjonge wat een trio!

:astonished:

:ok_hand:

1 like

2x een GS, toemaar :slight_smile:

1 like

Geweldig! Die Nomos blijft ook een topper trouwens.

1 like

Ja, ik dacht nog even dat de GS een vervanger zou worden. De stijl, gelegenheid om te dragen, etc. is toch dermate verschillend dat ze prima naast elkaar kunnen.

1 like

Prachtig horloge met een minstens zo mooie gedachte erachter.

1 like

Zag het niet in de presentatie, maar deze is 35.8 mm zk?

1 like

Vergeten te vermelden. Deze is 38mm. De lugbreedte is 19,x mm en de dikte 11mm. L2L heb ik niet gemeten. :wink:

EDIT: De Nomos is 38mm en 9,x mm dik. De GS quartz is 37mm.

2 likes

Mooie maten, ik zweer zelf steeds meer bij de kleinere maten (17.5 cm polsomtrek). Vooral als er al niet veel bezel aanwezig is zoals bij het door jou getoonde trio.

Zelfs de 35 mm ex-Orion lag werkelijk prima op de pols. Een leuke 36er is in aantocht, zal half februari worden volgens de leverancier.

1 like

Overigens fenomenaal polijstwerk. Ongekend:

8 likes

Ik ben ook niet van de grote maten. Mijn Tissot Heritage Navigator met 43mm is alleen voor mij te doen omdat die ook maar 9mm dik is en best veel bezel heeft. Voor het overige is 40mm ook het matje. ik heb dan wel een polsomtrek van ruim 20cm, dus veel kleiner dan de GS quartz moet ik ze ook niet hebben.

1 like

Prachtig in zijn strakke eenvoud. Echt een beauty. Geniet er van!

1 like

Prachtig hoor. Goede keus. Dat je er maar lang plezier van mag hebben.

1 like

Nee, dat is de sbgw033 met 18mm band. Dat is de 1e remake van het eerste Grand Seiko horloge (1960). De sbgw033 is uitgebracht in 2011, 1300 stuks. De sbgw253 met een diameter van 38mm , welke Koetsjh heeft, is dit jaar uitgebracht, 1960 stuks.

Sbgw033

3 likes

Dank voor de info Paul. De wondere wereld van Grand Seiko.

1 like

Absoluut. Elke maand ontdek ik wel iets nieuws. (Grand) Seiko is gewoon bijzonder. Niet altijd even mooi, maar wel bijzonder. Exclusief is misschien een beter woord. :slight_smile:

1 like

Inderdaad, naarmate ik er meer over lees stijgt het ontzag voor de kwaliteit en filosofie erachter.

Heel mooi en strak .

1 like

Prachtig :sunglasses:

1 like

Wat een parel! :heart_eyes:

1 like

Prachtig Jaco! Nu zal de Nomos wel wat minder polstijd krijgen :wink:

1 like