Zo op het einde van het jaar is mijn plan gelukt om een weer een Moser in de collectie te mogen toevoegen. Ik had een tijd terug van een gerespecteerd HF-lid de ‘Green dragon’, de streamliner overgenomen zie foto:
Dit vond ik een geweldig horloge alleen was er een haat-liefde verhouding met de sluiting. De geïntegreerde band was echt heel mooi, misschien wel de mooiste die ik heb gehad, echter de sluiting had geen snelverstelling, en daarbij drukte de’ vleugels’ van de clasp in mijn pols als deze uitzette bij warm weer. Van de hand gedaan en af en toe dacht ik nog wel eens terug aan deze stunner. (net als de vorige verkoper, begreep ik)
Moser had mijn hart al gestolen toen ik voor de eerste keer een in mijn hand had van @jehebtWATgekocht (maarten). Hij had toen ook een Pioneer geloof ik of Endeaver, echter de plaat was zo gaaf, betoverend…echter mijn budget was te klein om het te kopen (daarbij ook mijn pols 43 mm)…
Vele horloges verder heb ik dan toch ook het geluk gehad dat ik de salesmanager op Watches en Wonders heb ontmoet. Ik benaderde hem onlangs benaderde over de pas uitgekomen Pioneer Amber Sand, 40 mm een exclusive van Bucherer. ‘One of 88’ , in staal met een mesmering plaat.
Na eerst vorige week een reis te hebben geboekt naar het prachtige Basel, en deze reis in de soep liep (laat maar zitten waarom…), ging ik nu met mijn zoon een paar dagen.
Ik twijfelde bij de AD omdat ik ook een schitterende LUC Chopard Forest Green in mijn handen had, maar heb de knoop toch doorgehakt. De twijfel kwam mede doordat de band wederom niet lekker zat; deze is standaard te groot voor mijn pols, echter na overleg met Moser, wordt naast de originele, nu ook een small versie opgestuurd.
De plaat laat zich lastig vast leggen, eerder door mijn kwaliteiten…maar hier enkele foto’s van deze Moser:
Rest me jullie fijne en met name gezonde feestdagen te wensen, want dat is toch het belangrijkste…en brengt bezit in een heel ander perspectief. Happy Moser!