Executives zijn in mijn ervaring geen modepopjes. Dan heeft hij dus gewoon een paar donkerblauwe en middengrijze pakken van goede snit (een paar tweedelig en minstens een driedelig), een aantal kraakheldere witte overhemden met wide spread of cutaway kraag zonder borstzak (duh), een stel donkerblauwe bretels, en zwarte lederen schoenen (Oxfords, géén Derby) nodig.
Afmaken met een paar witte pochets en een set donkerblauwe of in ieder geval discrete dassen, en je bent klaar. Voor de komende 5 jaar. Tot je lichaam verandert. Maatpakken moeten bij je lichaam passen, niet bij de laatste trend.
Of heb je het nu over een ordinaire verkoper? Ik doe tenslotte ook internationaal niveau zaken met een brede cliëntele van de grootste enterprise organisaties op deze aardkloot, maar zie vooral veel heren in spijkerbroeken, chino’s, polo’s en overhemden. Dames zijn diverser.
Ik heb de leeftijd bereikt waar ik me steeds minder zorgen maak om wat ik zou kunnen rocken. De schoondochter en zoon van @Mozaiek zijn daar wellicht nog niet aangekomen. Aan de andere kant… Mijn vrouw vind mijn hang haar roze niet aanstootgevend, dus het mag gewoon.
Same here! Een van m’n favoriete kleuren en het (ouderwetse?) beeld dat roze niet mannelijk is… Tja, dat doet mij denken aan iemand in de schoonfamilie die regelmatig roept ‘Een man zonder baard is zijn ballen niet waard’. M.a.w. het zegt meer over de onzekerheid van de betreffende man dan de kleur zelf
Ik zou het horloge voor mezelf willen, niet voor mijn eega … en dan vind ik het jammer dat het quartz is, maar zeker niet onoverkomelijk. De kleur is dan veel belangrijker.
Dat dus idd.
Nou, da’s mooi. Ik heb èn een baard en ik heb veel roze kleding: polo’s, overhemden, korte en lange broek, sokken, Parkerpennen (ja, die gebruik ik als ik roze draag) een Pagani Design met hardroze wp (echt de enige die 4 jaar geleden met zo’n kleur te krijgen was).
En wat roze betreft. Mijn dochter is gek van roze maar voor een roze horloge bedankt ze. En de meest “mannelijke” man die ik ken, wat dat ook moge betekenen, draagt regelmatig roze en het staat hem fantastisch