NA: Ook einde hobby??

Nieuwe aanschaf betekend “einde” hobby?

Na de laatste jaren bizar veel geflipperd te hebben, werd afgelopen maand resoluut de box uitgeruimd omdat ik als doel een nieuwe Air King had. Had ja…. want tijdens dat ruimen verdween een leuke datejust 36mm, een knappe Pelagos 2 liner, werd er een 36mm explorer aangeschaft en toch weer verkocht omdat een 39mm me misschien wel leuk leek (nooit aangeschaft), verdween mijn prachtige Aqua Terra (de verrassing voor mij van het afgelopen jaar) en ruilde ik mijn Black Bay voor een Grand Seiko SBGN007……
Met als eindresultaat…… 1 “echt”horloge (en nog wat G-shock spul voor de fun, een vintage geboortejaar klokkie wat ik nooit draag en een marinemaster homage in het blauwe deel).

Und jetzt?? Ik heb eigenlijk geen idee. Ik merk dat de Airking ver uit mijn gedachte is, net als de 39mm explorer. Reden hiervan is die verdomde Grand Seiko die ik nu om mijn pols heb. Nog niet eerder een “klok” gehad die zo mijn aandacht trok. Wat een detail…. Mijn Aqua Terra verbaasde me al destijds t.o.v. alles wat ik eerder had gehad maar deze GS is de overtreffende trap. Het perfecte horloge? Bijna…. Dan had er misschien een spring drive in moeten zitten al is de precisie van deze Quartz met een afwijking van max 5 sec per jaar ook erg bizar te noemen.

Maar slechts 1 horloge…. Dat ga ik niet redden denk ik, alleen merk ik wel dat ik alles wat ik voorbij zie komen maar erg gewoontjes vind…. Hoe blasé wil je het hebben…… 

Wat er dus nog bij “moet” komen…… ik weet het eigenlijk nog niet echt maar de kans is erg groot dat het ook een GS wordt…. Waarschijnlijk in ieder geval een automaat/springdrive, max 40mm (groter hoef ik nooit meer) en naast de donkere plaat die ik nu heb zou een lichte plaat misschien wel leuk zijn. Ik heb er onlangs hier net 1 gemist, maar wie weet…… wordt zeker vervolgd…. Misschien mijn grote watchbox binnenkort maar eens inruilen voor een kleiner (GS only) exemplaar 
Bijgaand nog ff een foto van de boosdoener…… :slight_smile:

591b8aa5eb744bbfbfe22c96615fbe102584c603_1_690x488

113 likes

Zeker een mooi horloge, maar mwaa einde hobby? Denk het niet, het gaat beslist binnenkort weer kriebelen voor een volgende. :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand:

3 likes

Prachtig!

1 like

Man man man… Wat een prachtig horloge! Wat wil een mens nog meer? Is zo n dial
voor GS ook apart verkrijgbaar?

1 like

Prachtig horloge!
Een GS met lichte plaat en automaat erbij een optie ?

1 like

Ga eens kijken voor een Glashütte Original. Toen ik een paar maanden geleden in London was spontaan bijna alles in het blauw gegooid om er een te kopen.

Ja dat zou zo maar eens kunnen.

1 like

Ik heb de hoop van “einde” zoek tocht inmiddels ook al opgegegeven… denk dat er altijd weer een punt komt waarop je verder gaat zoeken… en uiteindelijk ook weer zult vinden!

1 like

WHOWW!! Prachtig

1 like

Nou het is ook het gevoel nu hee… maar eerlijkheid gebied me wel te zeggen… ik ben nu 5 jaar echt met deze hobby aan de gang en deze GS is klokje 159… het is voor het eerst dat ik zoiets heb van …. en wat nu…? :slight_smile:

2 likes

Dan moet ik over een paar jaar dit topic en mijn reactie nog eens terug lezen misschien :grin: Heb zelf nu ook een GS in de collectie… ben nu op zoek naar iets moois op leer… en ben eigenlijk ook weer geland bij een GS :grimacing: Leuk toch die hobby van ons :sunglasses:

1 like

Leuk geschreven… :grapes:

Niets is zo veranderlijk als de mens… ik lees graag je volgende NA, en de volgende etc… :sunflower:

1 like

deze vind ik echt ECHT geweldig mooi.

1 like

Wat een prachtig horloge en wat een herkenbaar verhaal. Ik heb hetzelfde met mijn Rolex Oyster. Zou dit de ware zijn? Ik ben blij dat ik niet alleen ben in deze waanzinnige zoektocht naar de ware. :slight_smile:

1 like

Ik quote even mezelf:

2014 'Dit is ‘m, de Sinn 556i! End game watch, perfecte alleskunner!’

2015 ‘Ooit misschien een Speedmaster. De graal, daarna houdt het op.’

2016 ‘Die Glycine Airman, zalig. Ik ga uitsluitend militaire horloges verzamelen.’

2016 ‘Wauw, een Sinn 356 UTC. Die moét ik hebben!’

2016 ‘Sinn heeft veel leuke horloges. Damn. Ik word Sinn verzamelaar.’

2017 'Nope. Die Speedmaster is niet nodig. Liever een hoop goedkopere horloges, maar geen vintage.

2018 ‘Drie vintage Seiko’s in één week. That’s it, vanaf nu alleen nog maar vintage!’

2018 ‘Wel mooi zo’n Speedmaster, maar is die geschiedenis echt zo belangrijk?’

2019 'Ik ben er volledig uit: er komt geen Speedmaster. Grand Seiko is de way to go.

2019 'Yup, Grand Seiko. Maar welke?

2019 ‘Hey, een Speedmaster bij Crownguard.’

2019 ‘Superblij met m’n Speedmaster. End game watch. Perfecte alleskunner.’

Ik kijk al uit naar je volgende NA! :slight_smile:

35 likes

Gefeliciteerd, wat een topper die GS :star_struck:
Eind hobby, denk 't niet :stuck_out_tongue_closed_eyes:gaat vanzelf wel weer wat kriebelen.

1 like

Hahahahaha mooi verhaal ook.

Nou, ik denk …. jawel… denk… dat ik 1 besluit wel een vast besluit wil noemen. Uiteindelijk is “wel leuk” het signaal om een horloge niet aan te schaffen… te veel wel leuks gehad… dat werkt niet. Het moet echt wel een wauw gevoel oproepen. Alhoewel… ik heb ook klokjes gehad die een bepaalde groeifactor hadden… die vond ik eerst wel leuk… en leerde ik later pas echt waarderen. Damn…… wat een lastige hobby is het ook…

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Rothobby. Love it.

2 likes

Dat geloof ik niet. Het is een limited van 1200 stuks wereldwijd.