Als horlogeliefhebber zie je (te)veel mooie horloges “voorbij” komen en dan denk je weer “ook mooi/leuk” wil ik wel eens hebben. Nu is mijn blik voornamelijk gericht op Rolex maar daar doe ik andere merken te kort mee, buiten het feit dat een Rolex lastig (lees niet) verkrijgbaar is voor een normale prijs. Afgelopen zomer had ik mijn oog al laten vallen op de Seamaster 300m met Sedna-rose en was erg onder de indruk van de kwaliteit en uitstraling van dit horloge waardoor ik deze heb aangeschaft.
Nu zie je op het forum vele verschillende horloges “voorbij” komen en daaronder ook de Speedmaster beter bekent als “Speedy” en vele zijn hierover wild enthousiast en eerlijk gezegd heb ik dit niet meteen gehad. Nu ben ik wel een liefhebber van strakke horloges met een knipoog naar het verleden en heb de speedmaster vaak (onterecht) links laten liggen.
Maar toch werd ik er wel naartoe aangetrokken door zijn design wat al vele jaren redelijk onaangetast is gebleven en dat is zeker een pluspunt voor mij. Nu over het daadwerkelijke horloge, het is de uitvoering met plexi (want dat is sexy ) met de geheel matte band, deze beter bekend onder de : Hersalite en ik moet zeggen de gehele combinatie stemt mij zeer tevreden.
Nu een aantal dagen gedragen te hebben moet ik zeggen dat de Speedy zeer comfortabel draagt en de band is erg prettig (te vergelijken met een Jubilee ) kortom zeer blij met mijn nieuwe aankoop en zeker een handopwinder vind ik wel een toegevoegde waarde nl. ben je elke dag “in touch” met je horloge
Gefeliciteerd met deze fraaie NA! Wel apart dat deze hesalite versie op de eerste en laatste foto de “milky ring” lijkt te hebben die je alleen bij de saffieren versie zou moeten zien… Zal wel de hoek van de foto zijn!
Dit heb ik eigenlijk ook. Kennelijk moet je als horlogeliefhebber een bepaalde rijpheid hebben bereikt om dit ten volle te kunnen waarderen. Ik heb er verder geen aanmerkingen op. Alles is even onberispelijk uitgevoerd maar ik moet hier nog wat in groeien