NA Oost-Duits verpleegstershorloge?

Deze heb ik op Marktplaats gevonden.
Hij loopt prima. Het is me nog niet duidelijk hoe hij uit de kast moet, maar zolang hij goed loopt, is dat ook niet nodig. Wel grappig, die kroon onderaan.
Eigenlijk is het niet zo praktisch, want als je het horloge aan een knoopsgat hebt hangen en je wilt zien hoe laat het is, is het uurwerk altijd ondersteboven. Voor degene tegenover je, is het wel handig :grinning:

21 likes

Dan zal het geen horloge voor verpleegkundigen zijn, wan je moet wel makkelijk de tijd af kunnen lezen. Wel leuk trouwens.

3 likes

Zal een horloge voor Chinezen zijn dan denk ik

3 likes

Toch wel denk ik.

“The uniqueness of wearing nurses watch is its ability to curb the spread of infections in hospitals hence keeping the nurses protected . A breast watch is usually clipped around the breast area of a nurse’s uniform, making it easier for a nurse to use it without touching.”

Leek me een logische uitleg. :blush:

2 likes

@Omega_73 Kijk nou es naar de wijzerplaat, als dat ding voor je hangt en je tilt hem op om de tijd te lezen dan staat voor jou de wijzerplaat op zijn kop.

5 likes

Trouwens, op mijn werk draagt niemand die dingen. (Ben een jaartje of 22 verpleegkundige)

1 like

Grappig, dat is ook het eerste waar ik aan dacht.
Maar dan vraag ik me wel af waarom dit specifieke ding zo is ontworpen. Als sleutelhanger?

1 like

Zal zeker kloppen maar voor jou tijd zeker wel.

2 likes

Tja zit wat in. :thinking:

Ik Google dan op vintage nurse watches. En bekijk bijv. de afbeeldingen. Dan zie ik beide varianten voorbij komen. Met 180 graden gedraaide wijzerplaat maar ook gewone plaat. Zelfs een 90 graden gedraaide. Kan me voorstellen dat er door de jaren heen wel eens wat geëxperimenteerd is?

Maar als geinig bedoeld sleutelhangerhorloge is hij ook leuk.

8 likes

Die losung! :+1::+1:
Sleutelhanger horloge dus!

1 like

Wat goed gevonden!
Wel duur en luxe naar Oost-Duitse begrippen.
Toen ik klein was, kreeg je sleutelhangers gratis ergens bij.

2 likes

Zou hij veel in Lada’s, Wartburgs en Trabants gehangen hebben?
Uniek ding hoor.

1 like

Bij intensief gebruik zal zo’n ding toch geen lang leven hebben gehad. Steeds sleutels er tegenaan, onderin een tas belanden, bij thuiskomst op het gangkastje gegooid worden…

1 like

Daar zat af fabriek vast geen dashboardklokje in, logisch en eigenlijk ook komisch dat er dus dit soort oplossingen ontstonden.

2 likes

Erg leuke sleutelhanger! Mooie en typische vormgeving.
Die van jou ziet er gezien het beoogde gebruik en de gebruikte materialen ook nog super uit!
Lekker dragen (zonder sleutels erbij), veel plezier ermee!

1 like

Nee dan moest je een Gaz14 bestellen. :wink:

En op een Trabant moest je al jaren wachten.
Zo’n Trabant staat bij ons in de wijk. Geinige tweetakt pruttel. Laatst nog bewonderd en een vrijwel kaal dashboard gezien. Zit zelfs geen benzine meter in. Tankdop er af draaien en op de peilstok kijken. :blush:

3 likes

Zou wel wat voor de vriend van mijn zus zijn. Hij heeft een Trabant, door het lawaai en het vlak boven de weg zitten lijkt het of je héél hard rijdt. Ook grappig als ie uit stapt, hij is meer dan twee meter lang.

1 like

Leuke en betaalbare oldtimer. Prima voor dagelijks in de stad. Roest nauwelijks door unieke ‘kunststof’ duroplast, katoenvezels gedrenkt in een hars, carosserie. (Chassis kan wel roesten, voor de duidelijkheid)

Het millieu wordt wat minder goed bediend. :wink:

Zit iemand van 2 m+ nog enigszins redelijk in een Brabant? Het waren toen moderne ontwerpen maar de mensheid wordt steeds langer.

1 like

Tja, op de één of andere manier past hij er in, met wat vouwwerk. Hij rijdt ook wel flinke stukken.