In april van dit jaar kocht ik een Seiko Kinetic Arctura, een favoriet model Seiko, die ik nog niet in mijn verzameling had. Zie hiervoor dit NA topic.
Eind april / begin mei ben ik een midweek met mijn broer naar de Ardennen geweest. Gezellig samen een paar dagen weg, biertje drinken, eten, leuke dingen doen.
Mijn broer heeft volgens mij iets eens een horloge, maar tijdens een etentje merkte hij ineens mijn Seiko Kinetic op. Hij zei letterlijk: “Dat is een mooi horloge zeg. Zo een zou ik graag willen hebben . Mocht je er een keer een tegenkomen, laat het weten, dan koop ik hem.”
Ik laat mijn horlogeloze broer natuurlijk geen horloge kopen, die gaat ie van mij krijgen. Zeker als hij zo enthousiast is over een bepaald type horloge. Ik ben vervolgens op zoek gegaan een aardig exemplaar en kwam deze tegen:
Een Seiko Arctura kinetic, de 5M42-0E30. Een bijzonder exemplaar met gouden accenten. Die had ik nog niet eerder gezien en mijn broer kennende, een geschikte kandidaat
Zoals veel oudere kinetics liep deze maar een korte tijd op een tijd schudden, dus zal de capacitator vervangen moeten worden. Die heb ik nog liggen, dat scheelt al weer.
Nu nog eens verzinnen welk bandje hier op zou passen. Van origine hoort hier de standaard kunststof/deels metalen band aan, maar daar heb ik nog maar een heel klein stukje van.
Een goede originele band vinden wordt lastig, omdat het kunststof in de loop van de jaren vergaat.
Maar mocht iemand een goede suggestie hebben voor een passende band, dan hou ik me aanbevolen.
Mijn broer weet nog van niets, maar ik weet zeker dat ie niet het HF zal bezoeken. Daarom kan ik deze aanwinst best met jullie delen.