NA: Oriënt Star Outdoor

Tijdens mijn zoektocht naar een mooi dresser waarbij je niet per se een pak moet dragen kwam ik deze Oriënt Star Outdoor tegen. Totaal geen dresser maar ik vond zo hem leuk dat ik hem besteld heb. Ik ben over het algemeen ook geen fan van pilotenhorloges waar deze ook wel iets van weg heeft.
Wat ik vooral mooi vind aan dit horloge is de eenvoudige uitstraling. Het horloge deed me ook kort even denken aan mijn een eerste horloge, een Flik flak :joy:. De wijzerplaat is mooi symmetrisch en de afwerking is duidelijk een stuk beter dan de “gewone” Oriënt horloges. Hoewel die ook erg knap zijn afgewerkt voor de prijs die je er voor moet betalen. Door de smalle rand zou dit horloge erg groot kunnen ogen. Dit effect wordt echter weer teniet gedaan door de zwarte PVD-coating. Ik heb hier dan over het model; RE-AU0207L00B. Er is namelijk ook in een zilverkleurige uitvoering. Hoewel ik bijna alleen horloges met blauwe wijzerplaten heb ben ik toch weer voor een blauwe gegaan.
Het model wat ik heb aangeschaft komt standaard met een nato-band. Ik heb hier geen ervaring mee maar ik moet zeggen dat ik het erg lekker vind dragen. Door de band ligt het horloge wel wat hoger op de pols. Ik was bang dat ik sneller ergens achter zou blijven hangen maar ik heb dit toch nog toe niet ervaren. Hij zal wel wat minder makkelijk onder de mouw van je overhemd schuiven maar het is dan ook meer een weekendhorloge voor mij. Wel heeft de band een ongebruikelijke bandaanzet van 21mm en heb ik nog geen alternatieve natobanden kunnen vinden (tips?).

Het uurwerk F6N43 heeft een gangreserve van 50 uur. Hier zit ook een indicator voor op de wijzerplaat. Hoewel ik dit verder niet veel vind toevoegen vind ik het er wel leuk uitzien. Daarnaast zit er een geschroefde kroon op en kan je het uurwerk met de hand opwinden en is het uurwerk hackable. Volgens mij is dit een nieuw uurwerk en moet de kwaliteit zich nog bewijzen. Hier kom ik dus over 5 jaar op terug.

!!

De 2-kleurige wijzers vind ik ook erg stoer deels zwart en open en deels zilverkleurig mat, geruwd lijkt wel. Het zilverkleurige is opgevuld met lume net als de cijfers en de tussenliggende indices.
De blauwe wijzerplaat is erg glanzend maar geeft in de zon een mooie sunburst.

Kort samengevat ben ik erg blij met deze aankoop. Het is geen horloge waar je verliefd op wordt maar zeker een mooie toevoeging op mijn collectie als casual/ weekend horloge.

30 likes

Fraaie aanwinst hoor, gefeliciteerd.

Dit model kende ik nog niet, heel mooi! :+1:

knappe aanwinst

Mooi horloge hoor, die plaat glimt lekker :+1:

prachtig horloge :+1:
ik was me even aan het voorstellen dit horloge met een metalen matte zwarte band …. :thinking:
zou dat niets zijn? :wink:
in ieder geval geniet ervan, nogmaals prachtig :star_struck::+1:

Gefeliciteerd :+1:

Twee keuzes: Een 22mm NATO en lichtjes knijpen, dat past wel. Of de betere optie, want als het goed genoeg is voor Bond in Dr No zou het ook goed genoeg moeten zijn voor ons: 20mm NATO er in en een kleine speling over houden. :+1:

Veel plezier hier mee!

Mooi horloge met eigen smoel. Gefeliciteerd!

Ik had 'm hier al gezien bij ‘wat dragen wij vandaag’ geloof ik. Leuk ding. Deze kende ik nog niet van Orient Star. :+1:

Wat een gave klok man, ik heb er zelf ook eens naar gekeken maar zijn niet heel makkelijk te vinden. Gefeliciteerd en veel plezier er van!

1 like

Heel mooi horloge en leuk verhaal! (Gewoon 20 of 22mm nato opzetten en niemand vertellen)

1 like

Tof ding! Hebben leuke dingen in de collectie bij Oriënt Star

Geen slecht idee idd.

Dank je! Hier zat ik al aan te denken en ga dat nu zeker proberen. Top!

Gefeliciteerd! Mooi horloge, merk met ongeveer de beste prijs/kwaliteit verhouding. Orient Star logo is heel wat beter te pruimen dan het Orient logo.

1 like

Op de zilverkleurige had ik mijn oog laten vallen. Mooi formaat. Gave wijzerset. Wat ook apart is, is de power reserve. Normaal gesproken vind ik deze storend, maar bij dit model op eoa manier niet :thinking:.
Meer foto’s graag :wink:. Dank u :facepunch: :+1:

Keuze 3 :wink:: Barton. Zij hebben tegenwoordig ook 21mm in het assortiment. :love_you_gesture:

3 likes

Eens. Dat heeft mij altijd weerhouden van een Orient.

De stars zijn wel erg tof. Geniet van je nieuwe aanwinst!

Hierbij nog enkele “indoor” foto’s. Ik heb geprobeerd de afwerking van de lugs en de kast goed in beeld te brengen.

4 likes