Hallo liefhebbers van horloges,
Hierbij mijn eerste NA topic. Ik vind het toch even leuk om dit horloge aan jullie te laten zien. Het horloge verdient het ook vind ik.
Ik had het horloge al en tijdje op het oog. Een mooi redelijk chic horloge vind ikzelf. De kleur is diep donker groen, maar lijkt soms ook zwart. Goed te zien op de foto’s buiten in de zon.
Wat ik al eerder in mijn eerste topic zei is dat ik nog steeds gecharmeerd ben van Orient en Orient Star. Orient is heel mooi voor de instap. Goede horloges voor weinig en toch japans. Terwijl Orient Star nét even dat beetje meer heeft in kwaliteit, zoals solid end-links, bijna altijd saffier glas en het zogenaamde Zaratsu polijsten wat ze bij Orient Star doen. Kijk maar naar het radertje van het binnenwerk hoe mooi dat gepolijst is.
En Saffier glas; daar probeer ik altijd wel op te letten dat dat in een horloge zit. Waanzinnig dat dat bijna net zo hard is als diamant. Saffierglas is extreem krasbestendig en kan vrijwel alleen bekrast worden door diamant of materialen die diamant bevatten. Ik ben niet van plan om met mijn horloges overal tegenaan te komen en zelfs buckle-desk-wear (zo heet dat geloof ik) probeer ik te voorkomen. En toch klapte ik laatst op het werk toch ff met mn Citizen Tsuyosa tegen een wandpaneel. Shit, balen, maar niets te zien op het horloge. Mooi.
Goed. Hierbij een paar foto’s van mn nieuwe Orient Star die in de zon ligt te poseren.
Ik had dit horloge in Nederland al wat vaker voorbij zien komen op websites en op youtube. En ik weet zo’n beetje wel wat er in de collectie zit. Ook als ik zo nu en dan bij de Pre-owned kijk van SeriousWatches.
Maar toen was ik afgelopen Februari met mijn zoon in Japan. Nou wat was dat geweldig. Wat een ervaring. Als je de kans krijgt, dan is het een aanrader om daar eens te kijken. Zo perfect allemaal daar, en zo vriendelijk en respectvol al de mensen. Ik hou daar wel van. Als je me vraagt was het een cultuurshock, dan zeg ik nee, maar toen ik terugkwam in Nederland had ik wel een cultuurshock. ![]()
Ja en dan de horlogewinkels daar, och joh, te kust en te keur. Uiteindelijk had ik te weinig tijd om alles goed te bekijken, wat een hoeveelheid horloges te koop. Dat zal trouwens niet onbekend zijn op dit forum. Je hebt daar de winkels genaamd Big Camera. Nou daar kun je los. Omega, Rolex, noem het maar op Seiko, Citizen, Orient, Orient Star etc. etc. Alles nieuw. Maar ik hou het voorlopig bij de prijs-categorie a la Seiko, Citizen en Orient Star.
Daarbij heb ik gezocht naar tweede-hands horloge winkels. Nou ik heb er wel een paar gevonden, echter helaas voor mij hadden ze daar slechts de veel kostbaardere Rolexen en Omega’s. Dus ging ik verder kijken.
Toen kwam ik in Tokyo-Akihabara in de Akky II taxfree winkel. En ja daar lagen ze; allerlei mooie Orient Star horloges. En omdat je dicht bij de bron bent ja dan zijn ze nóg betaalbaarder en ook nog eens tax-free. Dus heb ik er maar eentje
meegenomen, en dat is deze Orient Star.
Foto van de winkel.
Tot slot nog een paar foto’s van mn nieuwe aanwinst om de pols. In vind hem mooi. Ik draag heb met trots naar het werk of visites e.d. Mooi sieraadje om de pols. En gezien het verhaal erbij gaat deze zomaar niet de deur uit. Het worden erfstukken voor mn zoon of dochter ben ik bang.
Tot later.
Floydy.