Lange tijd niets geschreven of toegevoegd aan het forum, maar deze NA wil ik toch even delen!
Een aantal jaar geleden kwam deze voorbij en is daarna altijd blijven plakken. Ik had altijd nog een skindiver kast op het lijstje staan, een tof obscuur Zwitsers merk welke klinkt als een Harry Potter spreuk - It’s Or-io-Sahh - en bovenal de wijzerset. Ik had deze set nog nooit eerder gezien en verder dan bij een handjevol overige modellen van Oriosa na veel zoeken ook nooit meer tegengekomen.
Idiote prijzen op FirstDibs was ik altijd wel gewend, en ook voor dit horloge was de prijs mij veel te gek.
Na een flinke internet zoektocht had ik de hoop wel opgegeven er nog een te vinden. Tussendoor verscheen er ook nog een post vanuit Fratello over the Real Snowflake. Weer werd ik er gek van, maar helaas weer geen zoekresultaten.
En toen! plots dook een variant met blauwe wijzerplaat op via een van mijn opgeslagen zoektermen op de vele marktplaatsen van het WWW. Na een lange reis uit Australië zojuist geland om mijn pols! Hierbij een aantal eerste foto’s:
Wat een vet ding! De sunburst wijzerplaat gaan van blauw naar een metallic grijs en soms ietwat groen.
Wel overweeg ik de bezel circulair te laten brushen, die vind ik nu iets te hoogglans. Tenzij de bezel verchroomd is natuurlijk waardoor het niet zou kunnen. Ook vraag ik me af of een plat(ter) glaasje hier ook niet mooier op zou staan
Een mooie band zoek ik ook nog dus tips zijn welkom
Ik zou 'm lekker zo -in originele staat- laten. Glaasje is inderdaad heel erg bol. Maar da’s ook wel weer de charme van een horloge uit die tijd, natuurlijk. Verder zou je een tropic(achtige) band kunnen overwegen. Staat, vind ik, heel goed bij dit soort horloges en draagt ook nog 'ns erg lekker. Hoewel ik de band die er nu aan zit ook wel lekker retro vind.