NA: Oris 65 x Momotaro

Het is al even geleden dat ik nog eens een NA topic geschreven heb. Er is hier al zoveel geschreven en getoond, dat ik niet in herhaling wil vallen. Je zou kunnen zeggen, een zoveelste Oris, who cares? Maar deze moet ik toch even delen…

Oris heeft altijd al een nadeel gehad in mijn mening en dat is dat hun wijzerplaten niet altijd even bijzonder afgewerkt waren. Vaak hebben we gewoon een matte wijzerplaat met geprinte tekst gekregen, denk maar aan de Pointer Dates bijvoorbeeld. Ik merk wel dat ze de laatste tijd meer en meer inzetten op mooie kleuren en afwerking, denk maar aan de laatste Aquis LE’s. En een wijzerplaat is nu wel echt iets wat je IRL moet beleven en dat is net wat deze Momotaro zo bijzonder maakt.

Even kort geschetst: het is een samenwerking met Momotaro, een premium jeans merk uit Japan. Het is geen LE, maar een speciale editie met beperkte looptijd, dus ze zullen er maar een beperkt aantal maken.

Waarom heb ik deze gekozen? Ik zocht een Oris voor de warmere dagen met een zomers kleurtje. Sunburst is echt mijn ding niet, dus zocht ik wat anders. Hier is de wijzerplaat afgewerkt met een metallic laag. Het glanst lichtjes, maar zeker niet teveel, heel fraai!
Mooi meegenomen: het is een no date! Zo maken er er niet veel en dat is echt een dikke plus in mijn boekje. En zoals het hoort, geen ghost date positie op de kroon :+1:

Het is mijn 6de Oris model en ik denk dat ik er boenk op zit nu! We gaan het zien :innocent:

Ik laat dus graag jullie meegenieten van de unboxing en vooral de lichteffecten op de wijzerplaat. Daar gaan we!

Het begon met een mooie jeans tas

Met een binnenzakje met de Oris beer erop. Daar wordt een mens al blij van, toch?

Ik kwam een simpel doosje tegen, geen fratsen

Wat Japanse sfeer

Een mooie travelpouch in, wat had je gedacht, Momotaro jeans

Nog meer jeans voor de kaartjes

Daar is hij dan!

Een mooie cleane wijzerplaat in frisse kleurtjes. De bronzen lunetterand gaat mooi patineren met tijd. Aan de achterkant een simpele caseback en mooie strap met de typerende Momotaro wite strepen.

Ik heb geprobeerd de wijzerplaat van zoveel mogelijk kanten te laten zien, maar het is onmogelijk het effect op foto te krijgen. Heel mooi vind ik die donkere glans vanuit profiel. Geniet ervan!

De jeans strap is verrassend subtiel om de pols, maar voor de warme dagen heb ik de 65 tropic erbij. Ze hebben die nu met quick release springbars, heel handig. Het zwart maakt een mooi contrast met de wijzerplaat en het hipstergehalte daalt toch wat zo :wink:

Bedankt voor het kijken. Vragen? Laat maar weten :slight_smile:

82 likes

Mooie variant!
Vind die jeans strap niet om aan te gluren, maar op tropic is het een heel leuk ding!

1 like

Gaaf ding. Gewaagd kleurtje! Heel lekker op de tropic. Proficiat!

Gr, HJR

1 like

Erg speciaal. Gefeliciteerd.

1 like

Wat kost een duikboot?

Anyway, kek ding! :ok_hand:

2 likes

Te gekke aanwinst!

1 like

Prachtige wijzerplaat heeft deze Oris! :star_struck:

Ik ben benieuwd hoe de bezelrand gaat ‘patineren’.

Geniet van deze prachtige & zomerse aanwinst!

1 like

Hij is echt heul fraai
Op naar de elandsgracht voor bijbehorende broek

1 like

19,95 op bol.com!

4 likes

Gaaf ding hoor! Ik ben nu erg benieuwd naar hoe hij er in het echt uitziet met die metallic wijzerplaat.

1 like

Om de pols valt het best mee, maar de tropic op een 65 is onverslaanbaar imho :blush:

1 like

Schitterende aanwinst. Veel plezier :sunglasses:

1 like

Wat een pracht exemplaar, enjoy!

1 like

Prachtig he :ok_hand:t5: :ok_hand:t5:
Accessoires zijn ook leuk :partying_face:

1 like

Gewoon super cool, gewaagde aankoop gezien niet de meest universele kleur… maar boeie want opper gaaf.
Ik durf dit soort aankopen niet te doen maar ben wel altijd jaloers op nu jou bijv…

Echt gaaf, gefeliciteerd .

De tropic staat m heel erg mooi, maakt hem net ff wat meer all round zonder hem tekort te doen.

1 like

Wat een leuke set!

1 like

Erg leuke Oris 65, zeker voor de zomer op een tropic! Geniet van deze mooie aanwinst!

1 like

Schitterende dial! Hele toffe kleur in combinatie met de gele lume dots.
Ik begrijp dat je er heel blij mee bent. :grin: :ok_hand: Geniet ervan!

Edit: Ik zet deze nu ook op mijn wish list. :crossed_fingers:

1 like

Mooi zeg deze Oris.

1 like

Mooie NA met een prachtige dial😍

1 like