NA: Oris Aquis Calibre 400 blauw 41.5mm

Oris heb ik altijd al een fijn merk gevonden. Niet alleen door hun rijke geschiedenis, unieke modellen maar vooral een bepaalde plek in de horlogemarkt die mij aanspreekt: kwaliteit, materialen en afwerking dat vergelijkbaar is met de grote (duurdere) jongens maar gewoon makkelijk en transparant met betrekking tot de uurwerken. Wat dus resulteert in veel ‘value for money’.
Na ruim 8 jaar Omega Seamaster als daily beater heb ik in 2018 mijn eerste Oris Aquis gekocht. Nu, drie jaar later ben ik er nog steeds heel tevreden mee.

Oktober vorig jaar kwam Oris, voor mij geheel onverwachts, met hun nieuwe inhouse calibre 400. Vijf dagen gangsreserve, zeer anti-magnetisch en iets revolutionairs in de horlogewereld; vooral voor zo’n prijs: tien jaar garantie. Voor mij was Oris nog net zo’n mooi merk geweest als ze voor hun reguliere modellen geheel bij Sellita zouden blijven, maar duidelijk is dat Oris bezig is met een stapje hoger op de ladder. En daar kan ik ze geen ongelijk in geven! (Oris blijft gelukkig wel Sellita gebruiken)
Sindsdien heb ik me verdiept in het uurwerk en zo’n beetje alle filmpjes op Youtube erover gezien. Het bekende mankementje waarbij de minutenwijzer verspringt bij het hacken (tevens niet altijd) is doodsimpel te omzeilen. Tegenwoordig levert Oris hier een handige bijsluiter bij! (zie foto 3)

Enkele maanden terug kwam Oris met nieuwe modellen in de Aquis-lijn: drie verschillende kleuren, maat 41.5mm én calibre 400. Het was de blauwe waardoor ik meteen verkocht was. Wat een beauty.

Vorige week een afspraak gemaakt bij de juwelier en het horloge gepast. Het verschil van 2mm ten opzichte van mijn groene 43.5mm Aquis is zichtbaar, maar subtiel. Als ik een nieuw horloge koop wil ik 'm compleet nieuw in de stickers hebben. Zodoende hebben ze 'm bij de distributeur besteld en gisteravond kreeg ik de mail dat hij is gearriveerd. Vandaag opgehaald en ik ben zo blij als een ei :smiley:

Foto’s!!

91 likes

Mooi horloge! Vooral de blauwe wijzerplaat! Hoe gebeurt de hack om het verspringen tegen te gaan?

1 like

Wat een prachtige Aquis! Enjoy!

2 likes

Erg mooi! Een Aquis is sowieso top maar deze is geweldig.:+1:

2 likes

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Prachtige Aquis :star_struck: gefeliciteerd!

1 like

Mooi hoor, ik zou hem ook willen maar hij is zo dik

1 like

Zo: :slight_smile:

4 likes

Erg mooi, leuk die foto met de 2 aquis naast elkaar. Ik zie ook dat de datumschijf anders is, lijkt iets minder vet gedrukt. Ook een vooruitgang wat mij betreft.

2 likes

Mooi verhaal met mooie foto’s over een mooi horlogemerk. Een genoegen om te lezen en te kijken.

2 likes

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Dank voor de leuke reacties allemaal :smiley:

Erwin gefeliciteerd met deze aankoop :slightly_smiling_face:

1 like

Heb trouwens ook dit prachtige boekwerk gekregen over calibre 400:

4 likes

Mooi horloge!
Van harte gefeliciteerd met deze NA.

Veel plezier ervan.

1 like

Van harte met de super gave Aquis! Wat leuk dat je hem naast de groene hebt zelfs!

Groetjes van ook een groen broertje!

!

6 likes

Prachtig. Top duo ook.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst. Leuk ook dat boekje erbij. Ja, dat caliber 400 lijkt me wel wat… Nog even sparen.

1 like

Schitterende horloges, vooral de blauwe! Gefeliciteerd met de aanschaf!

1 like

Dank Pim! Prachtig :slight_smile:

1 like