NA: Oris Aquis Date Source Of Life Ltd

Vanochtend ben ik richting Nijmegen gereden om een aantal Oris horloges te bekijken. De limited edtion Aquis Date Source Of Life had ik al een tijdje op het oog maar toen de Aquis Date Relief uit kwam begon ik te twijfelen welke ik mooier zou vinden. Bij de AD in Nijmegen kon ik beide modellen naast elkaar bekijken en dan ook nog op rubber of staal. Ik was er vrij zeker van dat het horloge op rubber mijn voorkeur zou hebben maar het is toch prettig om alle varianten te kunnen bekijken en passen.

Samen met @Number4 (nogmaals dank!) werd ik vriendelijk ontvangen en werden de horloges erbij gepakt. Beide spraken me aan. De Date Relief is wat rustiger en het relief spreekt me zeker aan. De Source Of Life heeft een bijzondere sunburst in een kleur die niet goed vast te leggen is. Hij is wat drukker maar het gebruik van de datum op dit horloge vind ik interessant gedaan.

Kijken, passen, vergelijken
 het duurde vrij lang. Ik kon geen keus maken. We namen een korte break waarbij de AD mijn Breitling controleerde om te zien of deze nog netjes liep. Dat viel mee na 9 jaar. Ok, ik draag hem dan ook niet dagelijks en dat schijnt nogal van invloed te zijn. :slight_smile:

Terug naar de twee Oris horloges. Ik pakte ze op. Hield ze naast elkaar en ik was eruit. De Source Of Life spreekt me toch meer aan. Deze komt op mij over als ‘meer’ horloge. Wat specialer. Een geweldige sunburst, een mooie kleur grijze rubberband en het detail van de Rijn die van Zwitserland naar Nederland stroomt op de achterkast vind ik erg leuk.

De Oris Source of life limited edition is geĂŻnspireerd door de rivier de Rijn en viert de rol die het water speelt in het creĂ«ren en mogelijk maken van het leven. Achter op het horloge is het verloop van de rivier de Rijn te zien. De basis voor het horloge is de Oris Aquis date diver. De oorsprong van de Rijn is de “Lai da Tuma” (Tomameer) in zwitserland. Vanuit daar stroomt de rivier door 4 landen om in de Noordzee te eindigen. In totaal worden er eenmalig 2343 horloges in deze serie gemaakt.

Qua uurwerk etc. zit het allemaal wel snor met Oris. Ik ben niet zo goed in al deze details en vertrouw op het advies dat ik krijg. Ik begreep wel dat je een hele degelijke kwaliteit krijgt voor een acceptabel bedrag. Daarnaast kreeg ik ook nog eens een scherpe prijs aangeboden en de knoop was doorgehakt.

Dan nu de foto’s. Geschoten met de mijn smartphone dus niet allemaal even geweldig van kwaliteit. Ondanks dat toch leuke plaatjes.

!

85 likes

Gave kleuren combinatie!
Mooi ding, proficiat!

1 like

Erg mooi en ziet er top uit op rubber!:+1:

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

De TS natuurlijk :blush:

1 like

Thanks, maar hij is van @Ofv

1 like

Mooie plaat zeg, geweldig!

1 like

Hele mooie aanwinst! De Aquis, het enige horloge ooit waarvan ik spijt heb dat ik hem weg heb gedaan


Geniet er van!

2 likes

Awesome! :ok_hand: Groeten van z’n broertje

Rubber band staat hem ook goed overigens!

10 likes

Gaaf ding, geniet ervan!!

1 like

Gaaf ding, die wijzerplaat met dat sunburst effect is prach-tig!
Geniet ervan!

1 like

Erg mooie aanwinst. Veel draagplezier! :star_struck:

1 like

Mooi ding zeg!

1 like

In 1 woord: Schitterend.
Geniet van dit prachtige horloge

1 like

Heel fraai!

1 like

Mijn beste,

Wat een spectaculaire aanwinst!!
Chapeau!!
Ziet er bijzonder fraai uit!!
Ik wens je er dan ook een uitmuntende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel gaaf ! :heart_eyes:

ORIS doet geweldige dingen met de Aquis.
Blijft mijn favoriete horloge merk en de Aquis blijft mijn favoriete lijn.

Geweldig !
Veel draag plezier gewenst ! :smiley:

3 likes

Mooi hoor. Goeie band ook zo :+1:t4:
Gefeliciteerd :gift: Mooi eigenwijs en apart merk !

1 like

Olaf, graag gedaan :wink:

Geniet ervan maar dit is zeker een topkeuze :ok_hand:t2:

Veel draagplezier !

2 likes

Echt een mooi horloge met fraaie kleuren. Geniet van je nieuwe aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst :+1::+1::+1:

1 like