Ik heb het horloge gekocht wat vrijwel in elk topic met de titel: “Advies voor duikhorloge <2k” minimaal één keer voorkomt; de Oris diver Sixty-Five “Deauville”. Dit model stond al langer op mijn lijstje maar er kwam altijd wel iets tussen. Toen ik erachter kwam dat de dial in deze kleurstelling uit de collectie van Oris is gegaan voelde ik de urgentie om snel op zoek te gaan! Nog even 2e-hands rond gevraagd maar hiervoor blijk ik vaak toch te kritisch te zijn.
Tot mijn vreugde zag ik het model nog op de site van Van Willigen in Den-Haag staan en ik heb meteen gebeld en het horloge laten opsturen.
Naast de blauw/grijze dial is het domed-saphire wat het meest in het oog springt bij dit model. Ik ken geen ander horloge met zo’n dramatische dome. In een positieve zin! Want het is echt schitterend. Zeker vanaf de zijkant gezien geeft dit het horloge echt een vintage gevoel.
Ook het nato bandje is echt uniek en is letterlijk gemaakt voor dit horloge. Ik vind het tof om te zien dat een horlogemaker zoveel aandacht besteed aan een bandje passend bij een horloge.
Ik heb nog even getwijfeld om de meer standaard dial-layout te kiezen, maar ben nu bewust voor deze “Deauville” vintage diver gegaan. Want ik hoop, (nergens op gebaseerd overigens), dat Oris volgend jaar, (want dit jaar brengen ze geen 65-divers meer uit, dat weet ik wel), een 65 uitbrengt met een matzwarte dial en printed numerials. Een beetje zoals de Hodinkee LE van vorig jaar. Dus zonder teveel opsmuk. Zodra die uitkomt bestel ik die en heb ik twee horloges met een heel eigen gezicht. In gedachten zie ik ze al in mijn horlogebox liggen!
Nu nog een kort spaarplan voor een metalen bracelet… want ik heb al eerder gelezen dat die aardig aan de prijs zijn. Dan nu nog wat foto’s van mijn NA!
Blijft een schitterend horloge (vraag maar aan @RobinH die kan ook niet ophouden met 65’s hamsteren ). Het kristal is inderdaad de eye catcher! De 65 heeft Oris toch echt de wind in de zeilen gegeven, een must voor elke Oris liefhebber!
Geniet van je Deauville wijzerplaat, bij mij is’t ook een blijver gebleken. Ik kan je zeker de OEM tropic rubber strap ook aanraden, ideaal voor de warmere dagen. Misschien iets tegen de zomer volgend jaar
Gaaf ding hoor. Ik heb hem uiteindelijk weg gedaan omdat het voor mij een lastige bandenswapper bleek te zijn maar het blijft een schoonheid. Veel plezier ervan!
Ik vind deze echt mooi! Ik heb de blauwe dial gehad, wil er ook ooit nog 1. Dat kan dan weleens degene worden waar jij op hoopt, alleen zou ik dan graag 42mm hebben.