NA Oris Williams Chronograaf

Laat ik eerst en vooral beginnen met te zeggen dat het mijn schuld niet was dat ik een nieuw horloge gekocht heb, ik kon er niks aan doen… ik weet dat ik geschreven had na mijn laatste NA dat ik niet meer zou gaan kijken naar horloges en niet meer binnen zou gaan bij de juwelier… wel ik was sterk en heb kunnen weerstaan.

Maar, MAAR nu was het horloge van mijn moeder toch wel gesneuveld en moest er een nieuw komen, dus ik maar om een nieuw quartzje (en ja dat heb ik ook gekocht en ze was super tevreden, moeder blij dus wij ook blij ). Ik was zo verstandig geweest om niet naar de zaak te gaan waar ik al een paar horloges gekocht had (goed hé van mij) maar naar een voor mij onbekende zaak… Quartzje was vlug gekozen (vereisten waren ook niet zo heel hoog vooral een goede leesbaarheid, metalen band, niet te klein, en liefst safierglas dus werd het een Seiko SGEH67P1) ziezo tot daar was alles goed verlopen… maar stond er daar nu toch niet een Oris Williams Chronograph te lachen terwijl ik stond te wachten, en ja het horloge was dan ook nog eens in afslag, maar ik moest en ik zou sterk zijn dus niet naar kijken, niet naar kijken, toch eens kijken van ver terwijl de band de Seiko aangepast werd… Ja alles zag er goed uit garantie invullen je kent het wel,… ja dat gevoel toch nog eens vluchtig kijken naar die Oris… toch maar eens vragen of ik dat horloge eens van dicht mocht bekijken, toch maar eens kijken (kijken kan toch geen kwaad hé), misschien toch eens passen, ja kijk zeg dat horloge ziet er toch ook wel heel leuk uit… En ja een Oris had ik nog niet, veel horloges uit de Swatch groep dat wel, maar een onafhankelijk Zwitsers merk had ik nog niet… Oris is bij het brede publiek (niet horloge publiek dus) vooral/onder andere bekend van zijn sponsering bij Williams in de F1. Dit horloge is er een uit de lijn Williams naar aanleiding van de sponsering in de F1. Gezien de grote korting op dit horloge dan toch weer niet kunnen weerstaan aan de roep van de donkere zijde…

Oris, Zwitsers, en bestaat al sinds 1904

en maakt enkel mechanische horloges (en dus geen quartz zoals ik toch kwam kopen…)

En zie hoe de donkere zijde je binnen roept

Maar hij staat zo mooi al is het zeker geen kleine jongen met z’n 44mm

En hij Super Luminova (niet dat dat echt uitmaakt maar ja het zit er toch maar op hé).

En ook over de afwerking is wel nagedacht, die kleine verwijzing naar Williams net boven de kroon bijvoorbeeld

Binnen in zit een Oris caliber 774 een wat aangepaste Sellita SW500 (Automaat 25 stenen, 28800 trillingen of 4hz, 48 uur reserve, datum, chronograaf)

En nog eentje om het af te leren

Bedankt voor het lezen en allemaal veel plezier met jullie horloges vandaag en morgen en… altijd!!!

32 likes

Veel plezier met uw nieuwe Oris!

1 like

Bedankt!

1 like

Supergaaf deze! Blauwe wijzertjes zijn ook mooi, eens wat anders dan rood of oranje. Blijft een mooi merk, dat Oris.

Hoe groot is je pols? Lijkt mee te vallen, die 44 mm.

1 like

Inderdaad, het is eens wat anders dan een… het is een Oris :wink:

1 like

Mijn pols is 20/21 cm maar hij draagt inderdaad niet zo heel groot…

1 like

Veel pleizer van deze mooie chrono👍

1 like

Mijn beste,

Prachtig horloge!!
Een frisse verschijning met karakter!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie, veel draagplezier, :+1:

1 like

Bedankt :grinning:

1 like

Bedankt enhet is inderdaad eens iets anders dan vele andere horloges… maar ja er zijn er nog zo veel andere :innocent::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bedankt :grinning:

1 like

Oris, fijn merk, mooie horloges en een link naar de F1. Toppie hoor.

1 like

Onwijs mooi !!! :heart_eyes:
Veel plezier ervan !

1 like

Haha, toch gezwicht :sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses:
En we begrijpen het allemaal :wink:
Toppertje! Op naar de volgende terugval…

1 like

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!
Hij oogt op de foto’s wel wat duister maar dat ligt wellicht aan de lichtval. :thinking:

1 like

Mooi hoor Oris staat ook op mij verlanglijstje. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Bedankt en Oris is inderdaad een merk met een rijke “historie” en met een link naar sport…

1 like

Bedankt!

1 like

Hahaha, inderdaad weer eens gezwicht maar nu is het echt gedaan hoor :innocent:

En hopelijk duurt het nog lang eer ik nog eens :heart_eyes: kijk naar een horloge…

1 like