NA: Oude vieze Grand Seiko barnfind uit Japan

Het idee een voor een (vintage) Grand Seiko te gaan spookte al langer door mn hoofd. Maar omdat ik niet zeker wist voor welk model ik wilde gaan was het er nog niet van gekomen. Toen ik dit exemplaar zag wist ik dat dit hem moest worden. Hij was namelijk precies zoals ik horloges wil hebben, onaangeraakt, oud en vies. :smile: Zelfs nog met de originele band er aan met GS gesp.

Om de een of andere reden zie je dat met horloges in Japan met enige regelmaat dat ze vies zijn en veel aanslag op de kast hebben waardoor de kast dof geworden is en aangedaan oogt. Wat die aanslag is of waarom specifiek horloges uit Japan dat vaak hebben zou ik niet weten. Door de originele band, niet veel gedragen dus, en ervaring uit het verleden hoopte ik dat dit een erg mooi exemplaar zou worden. Ik kon hem vandaag eindelijk ophalen (Nadat de douane hem had ingeklaard in de categorie “hoeden en hoofddeksels”? Ik vraag me echt af wat die mensen daar doen).

Het horloge is een 6146-8000 uit 1969. Wat mij betreft de gouden periode van Seiko, alles voelt super kwalitatief aan. Deze horloges waren de de tweede generatie automatische GS en de eerste 36000 bph hi-beat automaten die Seiko gemaakt heeft.

Horloge uit elkaar gehaald en de kast in de ultrasoon gedaan. Verder de kast uiteraard helemaal met rust gelaten alleen het glaasje heel licht gepoetst. Het resultaat:

Dit vind ik nou het leuke aan de hobby :smile: Hij moet nog wel geserviced worden en daarna kan ik hem ook daadwerkelijk gaan dragen. :sunglasses:

340 likes

Wat fantastisch, gefeliciteerd zeg!

2 likes

Prachtig! Doe nog even een foto van de andere kant met kroon :ok_hand:

2 likes

Wat een verschill
pff prachtig!

3 likes

Wow! Ziet er top uit! Leuk om de before and after te zien!

1 like

Zo! Flink opgeknapt zo.
Leuk man!

1 like

Mooie vondst

1 like

Gaaf!

1 like

Oef! Heel vet! Wat heb je ervoor betaald? (als je het wilt zeggen :slight_smile: )

2 likes

Mooie aanwinst zeg. Prachtig die vormen van de kast.

Ik snap het wel. Die lazen natuurlijk dat er een tophat glaasje in zat.

6 likes

Nice!

1 like

Top vondst en ook ik heb hem liever vies dan geheel gereinigd en gepoetst
 Geeft een bijzonder gevoel om het horloge weer mooi te maken. Alleen doe ik het dan geheel handmatig en zonder openen van de kast.

Geniet ervan!!!

3 likes

Heel leuk om te zien. Op deze manier heb je, volgens mij, dubbel plezier van een horloge :+1:t2:

1 like

Wat een mooie GS. Spectaculair in al.zijn eenvoud. Prachtige aanwinst.

1 like

Prachtig! :heart_eyes: Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Echt geweldig dit! Zoveel karakter en uitstraling.

2 likes

Machtig :ok_hand:t2::joy:

Prachtige aanwinst weer man :ok_hand:t2::star_struck:

Veel plezier ermee :+1:t2::smiley:

1 like

Pwoh! Daniel, jij durft! Maar, fantastisch! Gefeliciteerd en wat een verschil!

1 like

it’s a dirty job but somebody’s gotta do it

1 like

erg gaaf ding man! maar haal jij deze zelf uit elkaar of laat jij dat door iemand doen?

1 like