Was het eigenlijk niet van plan maar dit is toch wel een NA topic waard imo. In de eeuwig durende reis naar het perfecte/ultieme horloge is er al het nodige de revue gepasseerd. Tot mijn exen behoren oa een Tudor BB burgundy eta, Omega planet ocean 2500, Panerai radiomir black seal 8days, IWC pilot chrono, Breitling colt en Omega seamaster chronograaf. Mijn laatste aanwinst is de Panerai luminor marina ref.nr.00111 beter bekend als de Pam111. Dit model heeft de karakteristieke kroon bescherming en is voorzien van een prachtige sandwich dial. De afleesbaarheid van de wijzerplaat is uitmuntend en voor de lume geldt hetzelfde.
De drijvende motor achter dit exemplaar is een door Panerai gemodificeerde Unitas 6497-2. Dit uurwerk is door Panerai omgedoopt tot de OP XI. Na modificaties beschikt het uurwerk over oa een swan neck regulator, 56 uur gangreserve en een cosc certificering. Verder is het uurwerk mooi afgewerkt met Cotes de Genève, perlage en geblauwde schroeven. Netjes gedaan allemaal. Minpuntje is overigens wel dat je het uurwerk niet kan hacken.
Was vooraf een beetje huiverig voor de kroonbeschermer, dacht dat die door het formaat misschien teveel in de pols zou drukken. Dat valt uiteindelijk alleszins mee. Het draagcomfort is opmerkelijk prettig voor een diameter van 44mm. De originele bijbehorende krokodillen lederen band past er perfect bij. De set is zo goed als compleet met een extra band erbij. Dit alles mede mogelijk gemaakt door Jeroen aka @Triplock eigenaar van WristCandy. Lang verhaal kort, ik ben weer een blije ambassadeur.

Tot slot nog een aantal foto’s gewoon omdat het kan.
Thanks for watching/reading!