NA PAM111 maar behoor nog niet tot de Paneristi

Was het eigenlijk niet van plan maar dit is toch wel een NA topic waard imo. In de eeuwig durende reis naar het perfecte/ultieme horloge is er al het nodige de revue gepasseerd. Tot mijn exen behoren oa een Tudor BB burgundy eta, Omega planet ocean 2500, Panerai radiomir black seal 8days, IWC pilot chrono, Breitling colt en Omega seamaster chronograaf. Mijn laatste aanwinst is de Panerai luminor marina ref.nr.00111 beter bekend als de Pam111. Dit model heeft de karakteristieke kroon bescherming en is voorzien van een prachtige sandwich dial. De afleesbaarheid van de wijzerplaat is uitmuntend en voor de lume geldt hetzelfde.

De drijvende motor achter dit exemplaar is een door Panerai gemodificeerde Unitas 6497-2. Dit uurwerk is door Panerai omgedoopt tot de OP XI. Na modificaties beschikt het uurwerk over oa een swan neck regulator, 56 uur gangreserve en een cosc certificering. Verder is het uurwerk mooi afgewerkt met Cotes de Genève, perlage en geblauwde schroeven. Netjes gedaan allemaal. Minpuntje is overigens wel dat je het uurwerk niet kan hacken.

Was vooraf een beetje huiverig voor de kroonbeschermer, dacht dat die door het formaat misschien teveel in de pols zou drukken. Dat valt uiteindelijk alleszins mee. Het draagcomfort is opmerkelijk prettig voor een diameter van 44mm. De originele bijbehorende krokodillen lederen band past er perfect bij. De set is zo goed als compleet met een extra band erbij. Dit alles mede mogelijk gemaakt door Jeroen aka @Triplock eigenaar van WristCandy. Lang verhaal kort, ik ben weer een blije ambassadeur. :wink: En néé dit is ook niet het perfecte/ultieme horloge maar ik ben er wel uitermate content mee.
Tot slot nog een aantal foto’s gewoon omdat het kan.

Thanks for watching/reading! :+1:

65 likes

Werkelijk een prachtig horloge! :star_struck: staat ook op mijn lijstje…

Veel plezier ervan.

1 like

Prachtig! Ik heb een zwak voor Panerai, maar zelf nog nooit een gehad. Veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi :+1::+1::+1:

1 like

Prachtige aanwinst en veel draagplezier :ok_hand:t2:

1 like

Die grijze band staat 'm ook erg goed!

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Werkelijk mooie klokken. In het verleden de submersible en de 111 gehad. Vind deze 111 wel een van de mooiste. Was voor mijn smalle pols geen succes :disappointed_relieved:

1 like

Heerlijke klassieker!

1 like

Dit zijn gave horloges als je de pols ervoor hebt.
Jij hebt die wel, mooi man!

Geniet ervan!!

1 like

Panaristi is toch een meervoudsvorm?

2 likes

Wilde ik net zeggen. Je bent nog niet Paneristo of behoort nog niet tot de Paneristi.

Gefeliciteerd trouwens met de NA!

1 like

Klassieker! Mooie aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd! De 111 is een prachthorloge!

1 like

Dit! Als je de pols hebt, zijn er weinig horloges cooler en meer tool!! :+1:

Gefeliciteerd met de NA! :metal:

1 like

Mijn beste,

Ik wens je een uitblinkende tijds-beleving met deze karaktervolle verworvenheid!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Veel plezier ermee, ik kan niet wachten tot mijn GMT om mijn pols zit.

1 like

Erg mooi! Have fun!

1 like

Bedankt voor de positieve reacties. Wordt gewaardeerd. :+1: