NA: Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Chrono Flyback…

…of kortweg gezegd: een Panerai PAM00614.

Dit is een toolwatch van jewelste!

De meeste die me al wat langer kennen hier op HF weten dat ik een buitenbeentje niet schuw en Panerai is een merk dat me sinds de horlogeliefhebberij altijd heeft doen bekoren. Ik weet nog dat ik jaren geleden eens bij de verkeerslichten stopte langs een andere automobilist, het eerste wat me meteen opviel: zijn Panerai. Zo herkenbaar en toch ook weer bescheiden op zijn pols en zoals hij erbij zat.

Wel nu: bescheiden is de PAM00614 niet :joy:

Een paar weekenden terug was ik met een gelijkgestemde horlogeliefhebber in Geneva. Dit was deels georganiseerd door mijn vaste AD. Schaap en Citroen. Als liefhebber van horloges moet je daar echt een keer naar toe kan ik je vertellen :sunglasses: (Geneva :wink:)

Aangezien ik mezelf de Panerai gekocht heb beperk ik met tot de boutique aldaar. Zeer gastvrije ontvangst en vervolgens uitgebreid te woord gestaan door een even enthousiaste verkoper die van alles “op dook” uit de voorraden. Ook de recent gepresenteerde Minute Repeater. Daarnaast een presentatie midden in de winkel van heel veel banden :flushed: Als je daar een horloge kocht mocht je er een band naar keuze bij uitzoeken. Allemaal misschien niet heel spectaculair, maar de enorme keuze maakte het dat wel in mijn ogen. Ga hier in Nederland maar eens achter een band aan die je uit de voorraad wilt kopen. Klein kansje meestal.

Afijn ik ben helemaal enthousiast weer in Nederland.

Het kriebelde om wat te kopen… aangezien de door mij bestelde Breitling nog even op zich laat wachten. Deze:

Daarnaast lande ik op een goed moment bij de Rolex boutique waar ik een 36mm Explorer even om had. Mmmm… die luste ik ook wel. Tja dan ga je weer op pad en in de tussentijd was de PAM00614 onderweg naar de watch boutique… Daar aangekomen ben ik meteen in de pauze langsgegaan… :flushed: Wat een bonkers gaaf ding :stuck_out_tongue_winking_eye: Ja ik hou daarvan! Oké ik heb wel staan twijfelen aangezien ik al best wat gekocht heb dit jaar en thuis zien ze me weer aankomen :joy: En dat snap ik ook wel. Maar goed; je leeft maar 1 keer en die Breitling zou ik krijgen voor mijn verjaardag :grimacing:

Dus de PAM00614 aangeschaft.

47mm in titanium met een leuke complicatie; de flyback chronograaf. Onder de blauwe secondenwijzer zit een zilverkleurige minutenwijzer die uiteindelijk, na het verstrijken van 60 seconden, mee gaat huppelen. Verder voorzien van datum en als je de kroon uittrekt tot aan de tweede stop springt de secondenwijzer omhoog. De datum verzet je door de urenwijzer te verstellen. Net als bij een GMT van Rolex. Het betreft een P. 9100 uurwerk wat naar ik begrijp uit de eigen “keuken” komt. Verder heeft het een gangreserve van 3 dagen.

Verder zit er wat designelementen in van een horloge wat Panerai in 1956 ontwierp voor de Egyptische marine. O.a. de kleine seconde op 9 uur. Mocht je geïnteresseerd zijn Google dan even op: Panerai 1956 Egyptian Navy Watch. Zo ziet dat ding er in ieder geval uit;

Hoe draagt zo’n horloge van 47mm in godsnaam MannetjeMar? Prima is mijn mening. Zelf heb ik een 17,5 cm pols die wat platter is. De 614 ligt daar mooi op. En ja hij is groot; maar het kan al snel bij een Panerai. Daarnaast boeit het me geen reet wat iemand er van vind. Je rockt dat ding gewoon :stuck_out_tongue_winking_eye:

Veels te veel gelul… plaatjes…

Mocht je nog specifieke vragen hebben m.b.t. deze PAM00614 dan lees ik ze graag in de comments.

Greetzzz
MannetjeMar

113 likes

Super gaaf, gefeliciteerd en geniet van je Panerai ! :sunglasses:

1 like

Mega Big !!
en je hebt gelijk, als je het kan … Doen :+1:

1 like

Oef wat een knaller! :fire::muscle:

1 like

Wat een kanjer. :slight_smile:

1 like

Prachtig merk.
Voor mijn kleine posjes totaal geen optie maar elke Panerai die ik zie tovert wel een smile op mijn gezicht.

Geniet ervan !

1 like

Ontzettend mooi, veel draagplezier

1 like

Van harte , vette klok :stuck_out_tongue_winking_eye::+1::+1:

1 like

Proficiat met je mooie Panerai, ik vind ze steeds mooier.
Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Voila…eens een rocker altijd een rocker! Geniet er van :slight_smile: Klein en fijn is mooi net als big & bold!

1 like

Prachtig, mooie kletser.

Misschien mis ik iets, maar gaat de chronograph maar tot 60 seconden? En dan met de vezel erbij de minuten bijhouden? :thinking:

Edit: Ah, ik zie nu twee wijzers op 12:00 staan. Ik neem aan de blauwe voor secondes en witte voor minuten? Fraai gedaan.

1 like

Zo dan, dit is geen kattep#s! :muscle:

1 like

Gratz! veel draagplezier met je NA! (al is die breitling ook wel lekker)

1 like

Hele mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Welkom bij de

:muscle:t2:

2 likes

Gefeliciteerd! Heel tof Marco. :clap: En ook gewoon weer een hele belevenis hoe je dit horloge op het spoor ben gekomen. Dat zijn toch de leukste ervaringen en indrukken. :smiley:

1 like

Gaaf man! Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Lekker man, enjoy!

1 like

Super mooi, congrats

1 like

Mijn beste,

Een kordate aanwinst.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een robuuste tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like