NA: Panerai Radiomir 1940

Volgende patiënt!

Vandaag een ruildeal gedaan binnen het forum. Nooit gedacht dat ik nog eens ‘aan de Panerai’ zou gaan, maar de Radiomir in 42mm heb ik altijd interessant gevonden. Toen ik hem maanden geleden bij Paul (@vierport) om de pols zag, maakte ik mijn interesse al kenbaar. Tussendoor een ander baasje, maar ik heb hem inmiddels toch te pakken. Wat in het vat zit verzuurt niet.

Mijn Oyster Perpetual heeft het nest verlaten. Moest niet weg, maar de Explorer bleef hem toch de baas, hoewel ze behoorlijk verschillen. Sommigen voorspelden het al, maar ik moest het zelf ervaren.

Afijn, nu voorlopig door het leven met de Panerai (PAM 512).

Draagbaar met 42mm (44 of nog meer vind ik te groot). Clean en echt anders.

Eerste plaatjes:

85 likes

Ik zit hier ook al tijden naar te kijken! Gefeliciteerd! Draag 'm met plezier :heart_eyes:

1 like

Prachtig horloge. Is een van mijn grails

1 like

Netjes :ok_hand:

2 likes

Gaaaf!!! Gefeliciteerd!

1 like

Achterkant (voor nu even van het net):

6 likes

Prachtig!!! Proficiat en veel draaggenot!

1 like

Mooi hoor, maar snel een Ko bandje regelen is mijn advies :innocent:

1 like

Heel gaaf! Mijn Panerai is mijn favoriet. Ben zeer benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Hmmm, er zaten 4 banden bij. Ik vind deze wel gaaf eigenlijk. Niet?

1 like

Mooi, goed om te lezen dat je de Explorer hebt gehouden… goede keus!

Deze Panerai ook een paar keer omgehad en viel me met name de dikte me in positieve zin op.

1 like

Heel mooi!

Mee eens. Heel mooi dun horloge, dat is erg gaaf. In-house handopwinder houdt het mooi dun.

Bijna alle NA’s van jouw hand zijn om te smullen!
Deze keer bij uitzondering het duimpje omlaag :thumbsdown: , ik ben gewoon eerlijk , de Pam vind ik niet mooi.
Ook nog een Rolex voor weg gedaan… :worried:

Desondanks gefeliciteerd met deze nieuwe patiënt , heel veel draag plezier gewenst.

1 like

Over smaak mag getwist worden, en de smaak van ondergetekende kan niet altijd op weerklank rekenen alhier… (zie goud out ) :innocent:

Haha, het hoeft niet altijd gejuich te zijn. Kan me best voorstellen dat je niets met Panerai hebt. Ik vind ze in de regel eerlijk gezegd ook niet bijzonder mooi, maar deze dan weer wel.

1 like

Ik had niet verwacht dat je ooit een Pam zou kopen. Moest meteen aan het Pam owners club plaatje van @anon50762135EV denken, welke helaas niet meer in mijn archief zit.

Maar ik heb er wel iets mee. Nee, niet mijn eerst volgende aanschaf, maar wel gaaf. Sprekend, gewaagd, als een Italiaanse sportwagen.

1 like

Schitterend!

1 like

Het merk Panerai kan ik zeker waarderen.
Het model 512 is het net niet.

Geen balkon voor de crown : Check!
mooie maat : Check!
Maar de kleine seconde die de 9 verjaagd heeft is het struikelblok voor mij , de balans is een beetje zoek.

Deze Pam… oef :heart_eyes:

10 likes

Zeer netjes, staat je goed​:+1:t2::blush:

1 like