Om maar even mee te openen: foto-fetisjisten ga ik met dit topic niet blij maken want van mijn vrouw -de spelbederver- moest er in de winkel al gelijk kerstpapier om de doos en dat terwijl ik haar net zo’n nieuwe lelijke Garmin had gekocht.
Normaal ben ik een man van knopen doorhakken maar Staudt vond ik een beetje lastig. Ik zeg “vond” niet “vind”. Het horloge dat ik op het oog had bood wat aanschaf betrof maar weinig voedingsbodem voor ratio. Het vergde vooral veel positieve emotie.
Deze Staudt Chronograph heeft een degelijk maar weinig spectaculair Valjoux uurwerk, de subdials laten zich lezen alsof je een cryptische boodschap van een oude cult probeert te ontcijferen en Calvé pindakaas en Heineken hebben buiten onze landsgrenzen een sterkere “brand recognition”. Maar last but not least, dit pols-sierraad kost een paar knarren.
Waarom dan toch gekocht? Ten dele omdat ik aan deze prettige horloge-koop-verslaving lijdt maar vooral vanwege deze subjectieve en door emotie getriggerde redenen: De gouden bezel, de gouden wijzers, de oogverblindend mooie guilloche plaat, de combinatie van kleuren, het -voor een chrono aangename- draagcomfort, de betrokkenheid van Yvo waarmee ik meer gechat heb dan met mijn vrouw en kinderen en het geduld van juwelier Nellissen.
Het belangrijkste echter is het gevoel. Dit voelt gewoon erg goed, dit horloge en ik. Als Bonny en Clyde zeg maar. Dit keer wilde ik dit horloge en geen waardevaster Zwitsers alternatief.
Wat de foto’s betreft -you know it- het horloge oogt op de foto groter dan IRL op de pols
Ik wens jullie een fijn weekend, beste liefhebbers.
Haha, het ene sluit het andere niet uit maar deze stond chronologisch hoger op de lijst. De 6119 gaat er nog wel een keer komen maar daar moet ander (Zwitsers) spul voor weg.
Ben single en kan me niet voorstellen dat iemand mij verbiedt een horloge te dragen gedurende de komende maanden. Mannen laten zich teveel “getting swept around the room” in een relatie IMO. Maar als je het horloge dan eindelijk mag gaan dragen, veel plezier er mee.