NA: Parmigiani Tonda 1950 (unboxing)

Een instapper ultra thin zit qua prijs niet ver weg hoor. Sterker nog, beetje zoeken en je zit nieuw in dezelfde prijsrange.

1 like

Overheerlijk die basis Altiplano :heart_eyes:
Maar die kost retail blijkbaar 16k.

Deze: https://monochrome-watches.com/reviewing-piaget-altiplano-perfect-hand-wound-dress-watch/

Die is mooi. Ik vind hem in de gauwigheid voor EUR 10500 in Zwitserland.

1 like

Mooie maat ook aan 38mm. Volgens mij een immens 'luxe gevoel door dunne kast en het afwerkingsniveau.

1 like

Ik heb hem nooit omgehad, maar dat zou best eens heel goed kunnen. Prachtig spul ook, Piaget.

Heb zelf enkele modellen gepast en vind ze echt heel mooi, maar toch te dun. Blijkbaar is er een ideale dikte/dunte. :wink:

2 likes

//eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net

Gefeliciteerd met je aanwinst!
Mooi, vooral dat micro-rotor uurwerk.
Heb laatst nog haar Hermès zusje gepast, zelfde uurwerk - ietwat vergelijkbare kast - compleet andere dial. Behoorlijk verleidelijk!

3 likes

Het gebruikte caliber is niet ontworpen door parmigiani zelf. Hermes en Richard Mille gebruiken het ook.

2 likes

… maar dat beweer ik toch ook niet? :roll_eyes:

Waarschijnlijk triggerde de opmerking zusje mij. Het is gewoon een ingekocht uurwerk, zoals een ETA dat ook is. Echter is deze natuurlijk wel een stuk exclusiever.

De afwerking van het caliber in de parmigiani zit toch wel een stukje boven die van de andere 2, zo lijkt het op fotos.

Grappig om het verschil in afwerking te zien tussen de Hermes en de Parmigiani.

1 like

Misschien al gezegd. Maar zit volgens mij een vaucher uurwerk in.

1 like

Een Parmigiani ontwerp. Inderdaad ook gebruikt door Richard Mille en Hermes (25% eigenaar van Parmigiani). Vergelijk met ETA is natuurlijk wat kort door de bocht…
Uurwerk wordt volledig in house gemaakt bij Parmigiani.

Het uurwerk wordt gemaakt door Vaucher. Zij zullen de onderdelen wel los aanleveren, zodat zij hun finishing kunnen toepassen.

http://www.vauchermanufacture-catalogue.ch/en/movement/seed-vmf-5401-hms6h/

En Vaucher is de uurwerkproducent binnen Parmigiani.

Quote:
HISTORY AND COMPANY PROFILE
Vaucher was born in 2003, as a spin-off company of Parmigiani Fleurier. It is 75% owned by the Fondation de Famille Sandoz and 25% by Hermes International (since 2006).
Unquote.

Sandoz is de firma achter Parmigiani Fleurier.

2 likes

Niet meer begreep ik. Ze zijn afgesplitst van Parmigiani Fleurier. Vandaar dat ze voor veel merken ook uurwerken leveren, O.a. Voor Parmigiani Fleurier dus.

Baume&Mercier gebruikt overigens ook hetzelfde uurwerk

2 likes

Overigens nog even tussendoor: ik vind het concept van de vouwsluiting echt briljant. Daar kunnen andere merken nog wat van leren. Wat een ondingen zijn dat vaak, zeg (ik kijk naar jou, Glashütte! :rage:).

2 likes

Parmigiani en spin off Vaucher zijn eigendom van Sandoz en (inmiddels 25%) Hermes. Vaucher is de manufacture binnen het bedrjjf, zo neergezet om ook aan andere merken, zoals Hermes te leveren. Uurwerken komen gewoon uit de Parmigiani fabriek.

1 like

Ik had nog niet eerder een microverstelling in een vouwsluiting voor een leren band gezien. 5 ministapjes verstelbaarheid tussen de gaten in de band. Dat is echte microverstelling.

3 likes