NA Parnis

Tsja, wat wel of niet een merk is daar hebben ze in China een vrij ruime opvatting over … :laughing::wink:

1 like

Dat is niet relevant voor ze, wel dat ze met hun (steeds betere) producten (die wij met zn allen kopen) de wereld markten veroveren :grimacing:

1 like

Wat een onzin

2 likes

Krijg je dan invoerrechten voor je kiezen?

1 like

Wanneer is een merk echt? :joy:

2 likes

Mand

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy::joy: Mand :+1::+1:

1 like

Mijn eerste automatische horloge was een Parnis (IWC look-a-like). Ziet er goed uit en loopt nu al meer dan 5 jaar als een tierelier. Draag hem nog steeds ca. 1/2x per week.

Het “saffier” glas heeft wel eenmalig een flinke schaafwond opgelopen toen deze tegen een ruit aan kwam. Technisch gezien een prima horloge voor weinig geld.

3 likes

Nope

1 like

En binnen een week in huis, met DHL Expres, geen verzendkosten :wink:

1 like

@BygoneTime: ben jij twaalf of zo dat je met mijn topic titel gaat klooien? Kleuter!

1 like

Ik vind zo’n fake echt helemaal niets :hushed:. Maar veel plezier ermee :+1: :+1:

1 like

Definitie van ‘fake’?

Petje af voor deze aankoop!

1 like

Thnx, moet nog wel even denken aan jouw suggestie:

Wel op HF zetten hè :joy:

Zo te zien maak je meer los dan een Nolex

3 likes

:joy::joy::joy:

Hartelijk dank voor alle reacties, het doet wel iets met mij…
image

4 likes

Heb m ook vanmiddag gekocht Peter. Lachen! Voor die prijs wel eens uitproberen of een Panerai iets voor mij zou zijn. :roll_eyes:

2 likes

Sinds 2005 is het merk van Xiao Jian Hong. Daarvoor werd het kennelijk inderdaad als ‘merk’-naam gebruikt door allerhande verschillende horlogemakers. De Chinese overheid stak daar in 2005 feitelijk een stokje voor door het merk te laten reguleren.
In principe zou je nu dus ook een nep-Parnis tegen kunnen komen. :smile:

2 likes