NA Parnis

Je bedoelt de azijnpissers ?

9 likes

Je moet er toch niet aan denken dat je een horloge koopt dat heel erg op een ander horloge lijkt dat twintig maal duurder is…
:joy::joy::joy::joy:

4 likes

Dat vind ik ook met auto’s: de “familie” neus : dwz dat jouw auto van anderhalve ton, van voren precies lijkt op de instapper in het a-segment.
(Wel dezelfde producent)

Maar ik heb geen probleem met merken als Parnis.
(ik heb er zelf ook eentje: de IWC look-alike)

3 likes

Haha, ja, ik dacht ook aan auto’s, allemaal klonen en kopiëen met een groot percentage dezelfde onderdelen ook.
Maar ik dacht ik begin er niet over want een wijsneus gaat dan ongetwijfeld uitleggen dat horloges geen auto’s zijn…

1 like

Als TS verwachtte ik wel reacties, ik doe ook nog maar een duid in het zakje. Volgens mij heb ik dus een nep Rolex gekocht…

Bron: internet.

Een bekend ontwerp

Als de vorm van de originele Rolex Oyster je bekend voorkomt, kan dat kloppen. Rolex ontwikkelde voor Panerai een duikhorloge dat iconisch is geworden. Als je de moderne Panerai naast de oude Oyster legt, zie je de overeenkomsten tussen de twee.

2 likes

Oooh, dus Panerai is de copycat !
:joy::joy::rofl::joy::joy:

Alle wegen leiden naar Rolex… :wink:

2 likes

Bron: internet.

Dat dan beslist weer niet, zijn ooit ook begonnen met iets na te maken… :stuck_out_tongue:

De Duitser Peter Henlein uit Neurenberg maakte tussen 1504 en 1508 de eerste draagbare klok met een veermechanisme. Het kostte Henlein tien jaar om het te ontwikkelen. De doorbraak kwam met Henleins uitvinding van de balansveer. Zijn klokken kunnen worden gezien als de eerste horloges.

1 like

Het was een grapje.
Rolex is niet zo uniek of bijzonder.
Nooit inhouse geweest, pas sinds 1994 geloof ik “inhouse” omdat de firma de caliberleverancier gekocht heeft…

2 likes

I know :joy:

1 like

‘Leuk hoor augurk maar ik ben niet zo van augurken. Maar als jij graag een augurk eet, geniet ervan!!’

Ik begrijp je comment niet. Je begint feitelijk over jezelf terwijl iemand iets van zichzelf deelt.

Ik wilde daar iets van zeggen. Dus bij deze.

1 like

Volgens mij begon ik met hem te feliciteren met zijn augurk. Daarna deelde ik mee dat ik persoonlijk niet zo van de augurken ben maar dat het hem van harte gegund is. Hij heeft blijkbaar minder problemen met mijn comment dan jij. Maar het forum is er om een mening te kunnen ventileren net zoals jij nu doet. :+1:

2 likes

Mooi horloge! Die sandwich dial blijft toch erg mooi… geniet ervan!

1 like

Thnx!

Kijk, in ‘98 kocht ik een nieuwe Audi A4, die vond ik mooi. Enkele maanden later liep ik in Amsterdam en zag een van de eerste TT’s rijden. Zo mooi :heart_eyes: De A4 werd geflipperd, er kwam een TT. En wat was de reactie van een goede vriend? Tjee, heb jij nou een platgeslagen kever gekocht? (Want: vol met VW onderdelen).

Moraal van dit verhaal: conform de vele reacties hierboven: koop wat je mooi vind en schijt aan dronken Loetje (Sorry, ben Amsterdammer :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Persoonlijk zou ik op geen enkele auto of horloge een merk willen zien. Ben tegen reclame maken en daar nog vet voor betalen ook :fu:t2:

3 likes

Thnx!

Ik vind het toch wel leuk gedaan voor het geld! Heb zelf ook een Parnis/Getat en draag hem met veel plezier.

4 likes

Ik zie nergens Parnis staan, maar goed dit is ook geen echt merk. Gewoon van genieten en niet verder in verdiepen… Waarschijnlijk krijg je meer complimenten dan iemand met een Panerai.

1 like

Ziet er prima uit! Waar heb je deze gekocht?

1 like

Parnis is wel degelijk een merk, dit is een steriele uitvoering van één van hun horloges. Zie mijn opmerkingen mbt merkaanduiding hierboven :wink:

Bij Parnis :grinning:

1 like