NA: Patek Philippe 3940

Erg gaaf. Totaal niet mijn stijl, maar toch erg gaaf.

En over die rentevoet: ook ik zie een stijging, |absoluut|

1 like

Van het hele verhaal werd ik toch weer “hebberig” .
Dat was na enig speurwerk op het net, vanwege de financiële aspecten, snel over! :sunglasses:

3 likes

Mooi stukje tekst. Het is niet een horloge dat ik direct zelf zou kopen, maar desalniettemin een prachtig stukje techniek en kunst!

Veel plezier ermee!

1 like

Daar zou ik minimaal 122 jaar voor moeten sparen…:wink:

3 likes

Hehe, velen zullen wel snel even gecheckt hebben wat zo een ding nu wel “kost”.

Het schitterende schrijfsel is op maat van het horloge geschreven en omgekeerd!

"De wet van dalende meeropbrengten kan je bekijken als een functiecurve die start bij vijftig euro en pijlsnel de hoogte inschiet, maar steeds meer begint af te platten wanneer je richting Patek Philippe en consoorten nadert. Maar om mezelf te citeren: “In een bepaalde prijscategorie worden bepaalde zaken irrelevant omdat substantie in de vorm van kunst boven functionaliteit gaat”.

Hoe mooi is dit? Bedankt Dorfmeister, nu kan ik mijn aankopen (geen PP helaas) ook voor mezelf “verantwoorden”.

Werkelijk schitterend horloge!! Dit meet de tijd in stijl, de rest zegt je gewoon hoe laat het is.

1 like

Mooie ‘review’. Geschreven in de stijl van het horloge zelf; zeer begaafd en een tikkeltje opzichtig.

Geniet ervan!

2 likes

Wat een heerlijk verhaal over een schitterend horloge.

1 like

Ik word erg blij van personen die dergelijke epistels weten te produceren. Verba volant, scripta manent. Dank!

3 likes

Leuk schrijfsel over een heel speciaal horloge. Weer wat bijgeleerd ook!
Mooi ook dat deze gedragen wordt in plaats van z’n leven langs de binnenkant van een safe te slijten. :+1:
Geniet van je PP.

1 like

ik heb genoten van je verhaal. Mooi geschreven. Tel daarbij nog eens de prachtige foto’s van een geweldig horloge op, zodat dit 5 minuten puur genieten was.

Thnx!

En geniet ervan!

1 like

Prachtig verhaal en een schitterend horloge. Geniet er nog lang van :blush:

1 like

Zalig verhaal
Proficiat en veel draagplezier

1 like

U kunt het fraai verwoorden, meneer Dorfmeister. Ik kan me voorstellen dat zo’n prachtig horloge de financiële sluitspier danig doet verslappen. Waarlijk schitterend, alleen al die rotor.
Geniet ervan!

2 likes

De diameter van de wijzerplaat is 36 mm.

Dit jaar heb ik het horloge al 25 keer gedragen, dus het zal meer daglicht dan duisternis zien :wink:

Ik heb eerst naar een aantal criteria gekeken: land van oorsprong, afkomst, verkoper en daarin heb ik het meest voordelige aanbod gekozen. Uiteindelijk ben ik het gaan halen bij Steltman in Den Haag.

Tnx :innocent:

Kwestie van wat synoniemen te gebruiken :stuck_out_tongue:

Dat besef ik, maar dat is bewust gedaan :wink:

6 likes

topic van het jaar!!

1 like

Prachtig geschreven en een fantastisch horloge!

1 like

Wow, wat een horloge en verhaal!

1 like

Fantastisch. Wat mij betreft heb je de titel Forum-Held hiermee verdient. Ben stiekem wel jaloers op je, had 13 jaar geleden al een soft spot voor dit specifieke model (Aanschaf Patek Philippe) en na deze presentatie is dat niet minder geworden! Van harte gefeliciteerd en geniet er van. Dit model is juíst mooi in geelgoud. Draag het met trots, zoveel mooier dan zo’n stalen werkinstrument (Rolex)

1 like

Prachtig horloge! Veel draagplezier!

1 like

Hopelijk voor het mooie verhaal en niet omdat hij een PP heeft kunnen betalen…?

2 likes