NA: Patek Philippe 3940

Ik zit al een kwartier te peinzen over hoe ik in jouw schrijfstijl kan reageren, maar daar ben ik duidelijk niet voor in de wieg gelegd. Kortom: gefeliciteerd met je aanwinst, heel veel draagplezier en bedankt voor het posten!

1 like

Met aftermarket band kan dat natuurlijk niet :wink:

1 like

Thanks!

Wat een fantastisch geschreven verhaal over een schitterend horloge!

1 like

Reuze interessant om lezen! Misschien moet ik jou vragen om aan mijn vriendin uit te leggen waarom ik alweer een nieuw horloge op het oog heb!

2 likes

Knaller hoor!

1 like

Het was een genot om te lezen, dank daarvoor!

Veel draagplezier met deze horloge!

1 like

Moet die het stukje dat alles boven de 50 euro het niet waard is uiteraard wel even achterwege laten anders onthoud ze alleen dat.

4 likes

Prachtig horloge, gefeliciteerd.

hallo alex ik kom er niet uit om op deze forum een vraag te willen stellen zou je zo goed kunnen zijn mvg henk

Huh…hoe kan ik deze NA post hebben gemist? :thinking:

Wat een geweldig mooie nieuwe aanwinst…zeer bijzonder.

Van harte :+1:

Moge Henk, denk dat ik je niet helemaal begrijp maar wanneer je dezelfde actie doet als je net hebt gedaan maar dan de zin eindigt met een vraagteken heb je een vraag gesteld…:wink:

Mocht je een persoonlijke vraag willen stellen dan moet je een PB (persoonlijk bericht) sturen naar mij of wie je ook zou willen spreken.

2 likes

… ben er stil van… :heart:

2 likes

Andy, Monroe en 20 minuten of zo. Oja en museumcurator

Mooi omvat ! Mooi horloge.

1 like

Tja een geweldig goed geschreven verhaal, absoluut een mooie klok met een top uurwerk erin. Kan hier echt van genieten.
Vakmanschap van de hoogste orde. Zat even op Chrono naar dit type te kijken…ik dacht even dat mijn bril niet goed werd…:joy: maar dat bleek ikzelf te zijn…:laughing: maar geniet ervan met heel je ziel en zaligheid.

2 likes

Wat een uiteenzetting van toegespitste passie, waarbij je aan de hand meegenomen wordt in de gedachtegang van diens eigenaar… het verhaal en de beleving achter het horloge. Volledig opgaan in, zonder de realiteitszin uit het oog te verliezen en waar reflectie niet wordt geschuwd. Mooi hoe een fijnzinnig uurwerk een representatie kan zijn van de persoonlijkheid. Vertel mij wat u draagt en ik vertel wie u bent:-).

Overigens altijd gedacht dat het adagium van vermogende “tijd is geld” was, waar elke seconde telt. Nu blijkt dat er nog een buiten categorie bestaat waarbij dat wegvalt als jij je eenmaal in het oog van de storm begeeft. Of die categorie ook altijd synoniem staat voor gentlemen is wellicht discutabel, maar dit geheel terzijde.

Ik zou een copyright onder het verhaal zetten, opsturen naar Patek en als ghostwriter aldaar je intrede doen.

Ps:

Een bloedmaan ontstaat wanneer jouw in blijde verwachting ambachtelijk gemoduleerde aarde-werk exact tussen de kunstlamp en het porselein in hangt, waardoor het licht niet direct kan weerkaatsen. De lichtstralen die langs het hemel(se)lichaam schijnen worden dan door de damp-kring als rood licht afgebogen. Het rood aanlopen kan in dit specifieke geval echter ook een andere reden hebben.

2 likes

Dit specifieke model is al 13 jaar mijn holy grail. Daarom noemde ik hem een held.

Er zijn meer mensen met een PP, bijv. @Rainer_B en nog wel enkele die of er een hebben (gehad) of waarvan een familielid of kennis er een heeft maar dan is iemand niet automatisch een held in mijn ogen.

Maar ik zie dat je nog niet zo heel lang lid bent dus je kon ook niet weten wat mijn grail is.

1 like

Swiss watch maker Patek Philippe has a slogan that goes like this "You never actually own a Patek Philippe watch, you merely look after …

1 like

Potverdorie, lees dit hele mooie stuk nu pas :dizzy_face:
Maar wat een mooie beschrijving, foto’s en een ultiem horloge!!! Dikke :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like