Een kort verhaal naar de korte weg naar dit mooie horloge.
(Scrollen voor de foto’s)
2024 was, wat werk betreft, een goed jaar voor mij wat betekende dat ik in maart een mooie bonus kon verwachten. Wat het nog mooier maakte was dat mijn vrouw eind vorig jaar zei; ‘Koop er maar een mooi horloge voor.’ Dit betekende voor mij dat ik mijn grailwatch kon kopen. Dit zou dan een GS met 44gs kast worden of een ‘The’ Citizen. De scherpe lijnen in de kast die met name in de GS terug te vinden zijn spreken mij al vanaf het begin van de hobby erg aan. Zo heb ik al enkele andere Japanners in de collectie waar deze scherpe lijnen in terug te vinden zijn.
Ah fijn, ik had nog een maand of 3 dus daar zou ik wel uitkomen.
Echter hoe langer ik over na begon te denken hoe lastiger het werd. Daarbij had ik intussen ook een ander horloge van mijn verlanglijstje gepast en die viel erg tegen in het echt. Ook zal het lastig worden een The Citizen te passen. Natuurlijk via het forum wel wat te regelen waarschijnlijk, er zwerven er hier genoeg rond, maar ik begon me ook af te vragen of een horloge in die prijsklasse wel bij mij zou passen. Het is (althans voor mij) een heleboel geld voor een horloge.
Toen werd ik in het draadje ‘Leuke (online) winkelaanbieding gezien? Deel V’ door @bnv gewezen op de Pitzmann Overture. Nog nooit enkele interesse gehad in een microbrand en wat een belachelijke naam voor een Koreaans bedrijf. Echter bleef hij in mijn hoofd hangen en na enkele dagen toch besteld. Waarschijnlijk is het de kast, die sommige aan een 44gs zullen doen denken (andere zullen het een schaamteloze kopie vinden), of is het de wijzerplaat. De wijzerplaat is geïnspireerd op regen op een raam maar mij doet het meer denken aan confetti wat mij me weer helpt herinneren aan een goed voornemen om meer dingen te vieren in het leven.
Ik heb het horloge nu een dag gedragen en ik ben er echt super enthousiast over. De afwerking is subliem zeker voor de $299 + $80 verzendkosten die ik ervoor heb moeten betalen. (Voor de geïnteresseerde in totaal 443,- euro inclusief btw en inklaringskosten.) Enige nadeel is voor mij de dikke sluiting met micro adjustment. Deze ga ik niet gebruiken. Voor de verdere specs verwijs ik je graag door naar; OVERTURE COLLECTION — PITZMANN
Wie weet komt ooit die The Citizen of GS er nog een keer maar voor nu is de honger gestild en ga ik genieten van mijn Pitzmann (ondanks die naam).
Gefeliciteerd met deze bijzondere NA. Geniet ervan
Leuk !
Een mooie kroon op een mooi jaar!
Van harte met je nieuwe aanwinst.
Superleuk en keurige verhoudingen!
Gefeliciteerd (van een groot fan van microbrands)
Geinig! Gefeliciteerd
Geniet van je nieuwe aanwinst!
Zeker! En door de platte kast en de fijne band zit het horloge erg comfortabel ondanks de dikke clasp.
Veel plezier met dit horloge.
Een prachtige aanwinst veel draagplezier gewenst.
Leuk horloge, ook wel eens naar gekeken met een schuin oog. Geniet ervan!
Geniet ervan! Bijzondere aanwinst
Gefeliciteerd met dit bijzondere horloge. Veel plezier ermee.
Mijn beste,
Inderdaad een bijzondere aanwinst.
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Tof horloge! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd
Heel apart horloge gefeliciteerd .
Veel draagplezier !
Gaaf ding, lekker “out of the box”
Gefeliciteerd!
Wat van ver komt is lekker.
Geniet ervan!