NA: Pitzmann?!

Het horloge wordt inderdaad geleverd met enkel de micro-adjust clasp. De band is op volle lengte wel voorzien van 2 half links. Ik heb er nu 1 van in gebruik, de band is goed op maat te krijgen.

@TomHagen

1 like

De dikte lijkt mij mee te vallen. Beter te doen dan de gemiddelde foldover, toch? Maar ik las wel ergens dat in rustende positie de knop geactiveerd kan worden. Dat is mogelijk vervelend, hoewel niet een kritiek falen. Binnen de on the fly microadjust lijkt het een van de meest doorontwikkelde oplossingen. Dat gezegd, ik zou het waarschijnlijk zelf ook liever bij een elegante platte butterfly houden.

1 like

Poah, die is inderdaad fors. Dank voor de foto’s.

1 like

Wauw die zie je niet vaak :heart_eyes:
Gefeliciteerd met je NA!

1 like

mooi, een aparte dail,
draag hem met plezier

1 like

Maar ik las wel ergens dat in rustende positie de knop geactiveerd kan worden.

Hier heb ik gelukkig nog geen last van gehad.

1 like

Heel erg herkenbaar!

Maar zeker leuke NA geworden en leuk design! Vind juist de wijzerplaat wel verfrissend, net wat anders!

2 likes

Mooie NA en bijzondere dial :+1:

1 like

Toch niet als je dat vergelijkt met vrijwel iedere foldover? Die zijn doorgaans zowel erg lang als minstens to dik.

1 like

Leuk horloge, ziet er cool uit. Gefeliciteerd en bedankt voor het delen.

1 like

De meeste clasps die ik me voor de geest kan halen, zijn of wel niet zo fors of gebruiken optische trucjes om 't minder groot te lijken. De Pitzmann clasp daarentegen wil er gewoon uitzien als een massief blok staal.

1 like

Zou optisch kunnen zijn. Als de dikte over langere lengte wordt verdeeld lijkt dat misschien acceptabeler. Hier is het geconcentreerd, want heel kort, hetgeen eigenlijk een voordeel is. Meten is weten, echter.

1 like

Veel plezier met deze kleurrijke NA.
Draag hem met volle teugen!!

1 like

Heel gaaf, veel plezier!

1 like

Ik heb daar niet het juiste meetgereedschap voor maar ik vind hem in ieder geval vrij fors. Een 6/7 mm haalt het wel alles bij elkaar. Vergeleken met een standaard vouwsluiting in ieder geval een stuk dikker. Helaas is er geen alternatief te bestellen bij Pitzmann.

Leuke NA! Veel plezier ermee!

1 like

Niet? Het is toch dezelfde band als om de Pitzmann II en de chrono? Of zijn de maten anders? Die twee kwamen met een butterfly en ik meen dat de microadjust als extra kon worden besteld bij de chrono.

1 like

Geinig dingetje!!

1 like

Daar lijkt dus wel verschil tussen te zitten. De band is wel los te bestellen maar alleen met de Micro-adjustable Clasp.
https://www.pitzmann.com/shop/strap-bracelet
De clasp is overigens 5,8mm dik. Zat ik er niet ver naast.

1 like

Voor microadjustable foldovers heb ik alleen een belevingswaarde waar zo’n ding wel eens in de weg komt te zitten. Zijn daar ook maten van te vinden? Vast wel ergens…

1 like