NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Ik heb begrepen dat er een edelmetaal variant komt waarbij de gekleurde sleufjes zijn opgevuld met rainbowbling. Verwachting was toch medio Juttemus @Arie_Kabaalstra :joy:

2 likes

2 dagen voor Juttemis moet lukken
 zolang er maar geen eenhoorns voor mijn auto oversteken
 #jekannooitweten
 :joy:

4 likes

Of een laag hangende mist van bamiballen :joy:

1 like

Je kan dit soort dingen beter niet vertellen.
Wanneer je dat ding laat stuiteren of iemand tikt je auto aan en je kan de productie niet hervatten, dan krijg je 200 wachtende klanten over je heen op een openbaar forum.

Technisch ben je een tovenaar die alles op een machine kan maken, maar commercieel ben je soms een beetje een klungel.
Ik heb je een presentatie over Dumet zien geven, misschien wil iemand je eens helpen met een goede pitch oefenen.
Je begint goed met, ‘er was eens’ een jongetje dat titanium met de paplepel werd ingegoten. Er mist alleen een ‘ze leefden nog lang en gelukkig’ met een Dumet om de pols.

En bovenstaande bedoel ik als positieve feedback, want ik gun je het succes.

8 likes

Geen nood
 ik heb 2 draaibanken

Bovendien
 heb ik een kennis hier in de buurt wonen die een identieke machine heeft
 mocht de nood aan de man komen, dan kan ik daar zo terecht


2 likes

Doet die ook mediatraining?

Ik zou in off topic een groot ontwikkel topic openen waar je lekker kan sparren met mede hf’ers. Zonder dat het vindbaar is op Google.
En dit topic open laten voor tevreden klant foto’s.
Dan is dit een soort gratis reclame topic.

5 likes

Ben jij consultant of freelance adviseur?
Volgens mij heeft Jan >200 tooltjes verkocht samen met Ruud.
Maak je nou niet druk, het is een Ă©Ă©nmansbedrijf dat ook op een cnc beurs moet staan.
Fijn dat hij zijn business probeert op te bouwen.

Neerbuigende kritiek helpt niet. Als je adviseur bent, stuur een PM en bied net als Ruud aan om Jan te helpen ipv deze nodeloze posts.

2 likes

Je schrijft opbouwende verkeerd.

Het zijn enkele simpele tips die op de lange termijn wat kunnen opleveren.

12 likes

Dat is vrij ongenuanceerd.

Genoeg vakidioten die een mooi bedrijf opbouwen.
Het gaat om hulp zoeken/krijgen voor je zwakke punten.

Ik zou Jan blind vertrouwen om iets in titanium voor me te maken.

3 likes

Daar over gesproken, wanneer komt m’n tooltje? :wink:

1 like

Dankje!,

nou was het niet direct een beurs, maar een Meeting van het CNC Forum, maar vanwege de software die ik zelf voor mijn machine heb geschreven, wil men mij er graag bij hebben, omdat dat ook een bron van inspiratie is voor vele anderen.
Tevens is zo’n meeting een uitgelezen gelegenheid om bij te praten.

Mijn kleine draaibank draait op een EdingCNC besturing, en ik doe ook het nodige ontwikkelingswerk, da’s ook met het oog op verdiensten uit die hoek in de toekomst.
Ik ben ook Beta-tester voor die besturingssoftware, en in de tijd dat ik met die besturing werk is EdingCNC uitgegroeid van een Ă©Ă©nmanszaakje op een “zolderkamertje” naar een bedrijf van 200 mÂČ en 4 man personeel.

Binnenkort ben ik daar ook een keer een hele dag, overleg over nieuwe functies, uitbreidingen van bestaande functies en vormgeving van de gebruikersinterface.

Da’s ook gewoon een deel van mijn werk
 niet dat het direct geld oplevert, maar verbeteringen aan de software maken het wel mogelijk dat ik mijn machines efficiĂ«nter kan inzetten.

Voor het programmeren van een langsdraaibewerking bijvoorbeeld, heb ik dus in mijn software de code staan, maar dan moet er ook een afbeelding gemaakt worden om het programmeren te verduidelijken

Ik doe mijn best ook wel om uit alle opmerkingen wat bruikbaars te filteren, maar met veel ongegronde kreten kan ik niets


'k wil niet op de man spelen
 maar:

Dit is een opmerking die je beter niet maakt als je voor me staat
 ken je me persoonlijk?.. nee
 hou dan je toetsenbord


7 likes

ASAP
 terwijl ik gisteren de auto aan het laden was
 stond de “120” gewoon te snorren

Momenteel ben ik een flinke batch lange doppen aan het maken
 die hebben nog 2 bewerkingen op andere machines
 en dat kan dan mooi als ik met andere onderdelen bezig ben op de “120”.
De machine stond sowieso al ingesteld voor de lange en korte doppen, vanwege de leveringsperikelen van de boortjes voor de bodies

in zulke gevallen moet je gewoon even omschakelen, om de boel op gang te houden


3 likes

Uitstekende suggestie.

Lang geleden had ik een kennis, die zei altijd “je kunt niets alleen”. Mede door hem heb ik leren verbinden. Soms lastig. Soms makkelijk. Soms zinloos. Soms resulterend in geweldige synergie. Maar bijna altijd erg leerzaam.

Als eenpitter is kunnen sparren ongelooflijk belangrijk. En tegelijk erg leerzaam en leuk. Ik doe het vaak met ondernemers, zelden dat ze geen stappen kunnen maken. Maar het begint bij de wil.

Daarom probeerde ik wat concrete tips te geven.

Bijvoorbeeld :point_down:

Je laten betalen voor je uren.
Tenzij je licenties gratis zijn. En dan nog, je helpt een commercieel bedrijf winst maken met jouw verbeteringen, daar mag je geld voor vragen.
Volle tank, boterham kaas? Dikke biefstuk Jan!

5 likes

Ah, het verloren gewaande topic is terug, fijn! :slight_smile:
Leuk dat je het tooltje binnen hebt. Het ziet er goed uit en lijkt netjes afgewerkt. Een echte business zal het, mede gezien eerdere beslommeringen en de herhaling hiervan, waarschijnlijk niet worden. Hoe dan ook succes!

Ik heb iets gemist denk ik. Wat zijn ‘lange doppen’? Langer dan op het standaard tooltje? Of bedoel je dat ze korter worden omdat er nog bewerkingen op uitgevoerd moeten worden?

1 like

de “Lange doppen” zijn de doppen met het oogje eraan
 die zijn 35 mm lang, de korte doppen, zonder oogje dus
 zijn 30 mm


'k heb wel een “aanvraag” gehad voor een Extra lange, zodat ie ongeveer de zelfde lengte krijgt als een Bergeon tool

Dan moet ik gewoon het stuk Titanium een stuk verder uit de klauwplaat trekken voor ik em afsteek
 da’s niet heel ingewikkeld


'k heb ook al iemand een extra dopje geleverd, kan gewoon
 doen we niet moeilijk over


Flexibiliteit
 da’s toch ook een goede eigenschap voor een ondernemer?..

3 likes

Dank je!

Het is inderdaad een erg mooi tooltje geworden. Mooi vakwerk :+1:

De rest van je opmerking is niet relevant in deze topic. Het is zelfs niet correct, omdat het onderdeel is van de business van de fabrikant.

1 like

Dat kan een onderscheidende eigenschap zijn.
Wel gewoon laten betalen er voor.

3 likes

Zolang je normale productie er niet onder lijdt of zodanig dat je echt aanzienlijk meer winst maakt niet.

Interessant zo’n extra lange dop!

1 like