zoals ik al zei… gewoon het stukje titanium een stuk verder uit de klauwplaat trekken…
in de praktijk zal het erop neerkomen dat ik gewoon met een rolmaatje vanaf de beitel meet, en dan nog een millimeter extra voor’t nabewerken van de bolle kant… klem dicht… start drukken… klaar…
Volgende dopje weer gewoon tegen de beitel aanschuiven als ik em doorschuif… start drukken… en weer een dopje met een standaard lengte.
Meer dan dat is het niet, was het niet, zal het nooit worden…
de Licentie voor de besturingssoftware is gratis, je betaalt bij EdingCNC alleen voor de benodigde hardware.
Maar de Softwareuitbreiding die ik heb geschreven, zou je kunnen zien als “plugin” als extraatje dus… 't is heel geschikt voor bedrijven die enkelstuks moeten kunnen maken… ook als er geen tekening van is, maar slechts een schetsje… omdat je met die software een onderdeel gewoon bewerking voor bewerking kan programmeren… bijna alsof het een gewone handbediende draaibank betreft…
Ik heb in het verleden heel wat “vlieguren” gemaakt met een draaibank met een vergelijkbaar systeem… ik heb t’mijne daarop gebaseerd… en het kwam in dat bedrijf veel voor dat de Chef bij je kwam met een onderdeel, en een schetsje, met de mededeling “pas dit even aan alsjeblieft”… Ja… mijn chef zei echt “alsjeblieft” zo hadden we’m wel opgevoed…
Vaak waren dat ook “tussendoor klusjes” terwijl we doende waren met het vervaardigen van onderdelen voor stempels voor plaatbewerking.
Nog niet, omdat wat ik geschreven heb, zonder problemen te kopïeren is, en dan kan ik het wel verkopen… maar als iemand er dan een kopie van maakt… en dat op het internet pleurt… dan verdien ik er dus geen knoop meer aan…
Tevens… en bovendien… als er dan anderen in de code gaan zitten “rotzooien” omdat ze dingen anders willen, maar het niet snappen waarom het zo geschreven is… en die versie belandt op het net… dan ben ik de “gebeten hond” als er schade van komt…
Dat moeten we dus zien te voorkomen… Daartoe moeten we dus de code in een DLL gieten, zodat het gecompileerd kan worden ( Ja… ik klink als een IT-er… maar dit is ook wel zo’n beetje IT)
Daarom ook binnenkort eens aanschuiven bij de Makers van de besturingssoftware…zodat we mijn code kunnen beveiligen en koppelen aan een Licentie… zodat je gewoon gratis kan werken met de standaard software, en modules bij kan kopen als je meer mogelijkheden wilt.
Zie het als wat sommige programma’s ook hebben… een “Basis versie” voor een hobbyprijsje, en voor extra bedragen meer functionaliteit…
't Tekenprogramma wat ik gebruik is daar een voorbeeld van… de basisversie kocht ik ooit voor 99,-, maar daar kun je maar 10 onderdelen in een samenstelling zetten… voor hobbyisten vaak genoeg… voor mij al snel niet meer… ik draai nu de “Expert” versie, de op één na meest uitgebreide, en daar zit een hele bak extra’s in.
Kunnen we dit niet gewoon een positief topic houden? Daar is Jan meer bij gebaat dan bij al die goedbedoelde gratis adviezen denk ik. Doe dat lekker via PB en niet waar iedereen het kan vinden en lezen.
Dit moet gewoon een oeeeeh en aaaahhh topic blijven met toffe tooltjes
Ik heb je al uitgelegd dat je opmerking feitelijk onjuist is. Jij maakt er nu van dat het niet aardig is… met non-argumenten is het doorgaans langdurig discussiëren, dus
Jan, geef fusion 360 aub een kans, ik snap dat het anders werkt dan jou bekende pakket.maar simuleren zit gewoon in de software en het cad van deel spreekt voor zich. Buiten dat heb je een enorme community die 24/7 je vragen beantwoorden.