NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Blijft nu wel heel stil in dit topic???

1 like

Geen nieuws is goed nieuws…:joy:

Dat komt vooral doordat ik nu veel tijd in de werkplaats doorbreng.

Doppen draaien…

de kleine draaibank staat inmiddels ook weer op zijn plekje, die gaat morgen weer dopjes afronden, zodat de lange doppen op de freesbank hun oogje kunnen krijgen.

'k heb ook al een reeks bodies aan ƩƩn kant bewerkt, Ik wil een batch lange doppen frezen, zodat ik daarna de spantang in de grote draaibank kan zetten, om de andere kant van de bodies kan draaien, in de tussentijd kan ik dan de korte doppen draaien, terwijl ik de lange aan het frezen ben…
Daarna is het zaak om de schroefdraad te tappen, een aantal tooltjes te Anodiseren en samen te stellen…

Ik heb inmiddels ook beitels besteld om de binnendraad in de doppen op de draaibank te maken, dat scheelt me het handmatig tappen.
Kortom… d’r wordt aan gewerkt!

16 likes

Even rustig tot de volgende batch arriveert wellicht.

Ik kan ondertussen een ervaring delen… het tooltje blijft dicht. Ik draag hem al een paar dagen aan mijn sleutelbos en hij blijft mooi dicht zitten. Ik had voorheen een Cartier sleutelring waarbij je een pen vastschroefde, maar dat ding ging altijd open. Andere functie natuurlijk, maar de Dumet Momemtum blijft keurig dicht zitten (ofwel aan mekaar zitten). Top!

16 likes

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Eerst opmerkingen: Jan niet teveel posten je moet tooltjes maken
Nu: Jan post wat want anders weten we niet of je tooltjes maakt!

:crazy_face:

Als je de topics over het tooltje terugleest :joy:

8 likes

Jan, hallo, kun je al iets melden over de bestelde Burgeon inzetstukjes?

1 like

Ondertussen doorloopt mijn exemplaar de test periode op voorbeeldige wijze. Gelukkig had ik hem bij me (ik heb hem nu altijd bij me natuurlijk) at the gym! Een tandje ruimer was nodig.

20 likes

Behalve een praktisch bruikbaar tooltje heeft @Arie_Kabaalstra er ook iets moois van gemaakt!!!

Kan haast niet wachten tot nummer 73 geleverd wordt…

1 like

Is er ergens te zien welke inmiddels uitgeleverd zijn? (m.a.w. hoe lang ik nog mag wachten :-))

Das niet heel opportuun. Arie is in elk geval hard aan t werk om er deze week een flinke batch uit te gooien.

2 likes

En da’s ook precies waarvoor het ontworpen is… die rubber ringetjes doen hun werk… 'k heb mijn eigen prototype exemplaar ook al een aantal weken in mijn broekzak… blijft keurig dicht…

1 like

ā€˜Is dat een Dumet strap tool in je broekzak, of ben je gewoon erg blij om me te zien?’

20 likes

Strip tool ?

2 likes

@willem_r Ik heb nr 22 nog steeds niet, dus ze gaan er ongeveer met 20 stuks per 2 weken uit.

De eerste batch. Batch 2 is flink groter en gaat deze week eruit als het goed is

4 likes

amen-anchorman

3 likes

De topics en updates van Arie kunnen je niet voorbereiden op hoe compact het tooltje in werkelijkheid is uitgevallen…

3 likes

Ooooooh. Dan kan ik dus nog wel ff weg van achter de brievenbus :slight_smile:

1 like

Nog even, en er moet een nieuw NA topic komen.
Hoe bevalt jouw tooltje @iNeedaWatch?
Al regelmatig kunnen gebruiken? Wellicht een sfeerfoto en het topic is weer back on track?

1 like

Echt een uitstekend ding :+1:. Ik heb hem hem dus ook al gebruikt vandaag. Niet enkel omdat het kon, maar omdat ik anders richting huis had gemoeten met m’n horloge in de Watchpouch in plaats van om m’n pols :flushed:

Kijk even naar m’n foto van vanmiddag!

2 likes

Excuus was ik even langs geschoten met mijn antwoord.
Goed te lezen, dat de tool prima bevalt.

1 like