NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Wil je m’n NA topic per se weer dicht hebben? Off-topic hier en ook nog overbodig in herhaling vallen. Na een half uur nota bene.

Hoezeer iedereen er ook naar uitkijkt, dit is geen levertijden topic. Als je het daarover wilt hebben, open dan svp je eigen topic :+1:

Ik vind het prima wanneer het een keer genoemd wordt, maar nu heb je maar eentje nodig en tientallen mensen vinden dat ze hetzelfde moeten zeggen/vragen. Mijn hemel.

5 likes

Ik snap de frustraties in elk geval.

Denk dat het wel slim is om die eventueel per pb naar me te sturen dan hier te posten. Deze draad is al een aantal keer op slot gevlogen.

5 likes

Daar verschillen we dan in. Als ik zo’n kans zou krijgen zou ik hem grijpen en laten zien wat ik waard ben. Het is direct reclame voor Dumet.
Veel mensen doen met dit project mee om Jan op weg te helpen met Dumet. Jan reageert op een manier van het moet maar en ik doe het voor jullie.

Ik denk niet dat het wachten het probleem is. Maar de laksheid die van de berichten afstraalt.
Berichten als

Dit suggereert dat Jan heel de week met zweet op zijn voorhoofd tooltjes heeft staan draaien. Dat is niet het idee wat ik krijg met minder dan 4 tooltjes per dag.

@iNeedaWatch heeft gelijk dit gaat weer de zelfde kant op als de andere Dumet topics. En ik val ook in herhaling ik zal proberen weg te blijven uit de Dumet topics.

4 likes

Moet hieraan denken :joy:

4 likes

Snap dat je dat zegt. Echter een behoorlijk gemiste kans van Jan naar mijn idee.

Anyway @iNeedaWatch mooi dat je er zo van geniet😄

2 likes

Goed plan!

4 likes

Wat is het stil hier!:slight_smile: Geen jaloersmakende foto’s meer van de eerste batch ontvangers?
Is er trouwens een plek waar we de productie nog een beetje kunnen volgen, @Arie_Kabaalstra? Ik mis de lange verhalen waarvan ik (met geluk) de helft snap :wink:

2 likes

Om eerlijk te zijn… ik heb me bewust even stil gehouden… omdat ik even helemaal genoeg had van al die betweters die denken dat ik die dingen zo maar even uit mijn mouw schud.

“Alles gaat automatisch, maar niets gaat vanzelf…”

Status nu: ik heb 50 sets doppen gedraaid en gefreesd, en 100 bodies aan één kant…
helaas brak ik bij de laatste mijn klauwplaatsleutel (ding om de klauwplaat van de draaibank dicht te draaien zodat het materiaal goed vast zit)
'k heb zojuist 2 nieuwe besteld… beide draaibanken hebben dezelfde maat, dus dat komt mooi uit…
die komen overmorgen op zijn vroegst… maar ik ga vanavond nog even naar de zaak, om een nieuw vierkantje aan de oude te frezen… da’kan ik wel durven… zet er even een hardmetalen frees tegenaan…

Daar hebben we meteen een kip-ei verhaal… want om de klauwplaat in de freesbank te sluiten heb ik een klauwplaatsleutel nodig… maar die is gebroken…

met een stukje 6 mm vierkant “Toolbit” een stukje gehard HSS en een steeksleuteltje 6 kom ik er ook wel… 't is maar voor 1 keer… want als ik de gebroken sleutel eenmaal vast heb zitten… dan “fiets” ik er zo weer een vierkantje van 6 mm aan…

'k heb die sleutel toch nodig om de spantang in de draaibank te zetten om de bodies aan de andere kant te draaien tenslotte…

de 100 Doppen zal ik thuis moeten voorzien van schroefdraad… da’s een “pokkuhklus”, maar 't is even niet anders… Echter!.. als het goed is… krijg ik morgen of overmorgen ook de door mij zo begeerde binnendraaibeiteltjes binnen…dan kan ik de schroefdraad op de draaibank maken… zit het er meteen in… dat scheelt weer een hoop gevloek mijnerzijds… want het met de hand tappen kost een serieuze bak kracht… je vraagt je af hoe zo’n tapje dat geweld overleeft.

Hopelijk kunnen morgen die tapjes M6 x 0.5 met pensioen, en misschien doe ik de reeds gedraaide doppen ook wel gewoon terug in de draaibank…

22 likes

Goed bezig. Iedere dop die je produceert is beter en fraaier. Topper!

2 likes

@Arie_Kabaalstra blijft de kwaliteit (lees: toleranties) van het tooltje gelijk? Of moet ik als early adopter eentje erbij bestellen die nog beter is? :joy:

Geen klagen hoor, ik heb hem al diverse malen gebruikt. Sinds ik hem heb, geniet ik nog meer van de stalen band op m’n Hydroconquest. Natuurlijk had daar een verstelbare clasp op gemoeten, maar dat doet bijna geen horlogefabrikant… dat in aanmerking nemend, is dit tooltje simpelweg een must-have.

5 likes

Mensen, lang zal het duren, veel zal het kosten maar goed zal het komen.

:pray:

3 likes

Nou… als het goed is… dan zijn ze allemaal hetzelfde, omdat ik de programma’s niet veranderd heb, en de gereedschappen allemaal goed staan afgesteld…

2 likes

T4 M6
#100 = [6+#5008]
G00 X-[#100+4] Y-[#100+4] Z20
G00 Z0 M3
WHILE [#100 >5]
GOSUB SQUARE
#100=[#100-0.1]
ENDWHILE
G00 Z20 M5
G28 M2

SUB SQUARE
G00 Z-6
G01 X-#100 F500
G01 Y#100
G01 x#100
G01 Y-#100
G01 X-#100
ENDSUB

Dit moet het wel gaan doen… :rofl:… gewoon een vierkantje, maar de waarde #100 wordt elke keer met 0.1 mm verminderd… zo schillen we gewoon laagje voor laagje de sleutel weer vierkant…

zo ziet het er op mijn scherm uit… dus’t zal wel kloppen…

5 likes

't klopte ook… 'k heb na’t eten (hutspot vandaag)… 't klauwplaatsleuteltje even “opgeschuimd” met een 4 mm frees… en hij heeft een nieuw vierkant stukje… Job done…

6 likes

Goed bezig!!!

1 like

Dat mag altijd natuurlijk… :joy:

1 like

Vol verwachting klopt mijn hart, met Sint in het land iedere dag mijn schoen onder de brievenbus, wellicht komt hij aan :smiley:

Ik lees in ieder geval met veel pelzier dit topic, en vraag mij dan iedere keer af waarom sommigen niet gewoon het topic op negeren zetten.
@Arie_Kabaalstra, deel nog eens een procesvideo en je maakt mij blij.

5 likes

Hoppa!

13 likes

Liever niet, tot nu toe heb ik besteld en betaald maar nog niets ontvangen. Mijn enige vermaak haal ik uit dit topic.

15 likes

Project manager @Ruud heeft de theorie niet zo op orde; underpromise, overdeliver