NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Mjah… dat vrees ik zelf ook, maar… nadat ik de batch van vandaag op de post gedaan had, ben ik zoals gezegd naar de werkplaats gestiefeld, machines aan, kachel aan, materiaal erin… en op de grote groene knoppen meppen…
'k heb nu een batch van 20 stuks “op voorkiem staan”, dat wil zeggen 15 korte doppen, en 10 lange doppen gedraaid en gefreesd, en 5 korte gedraaid eerste bewerking (ze moeten alleen nog afgerond worden.
de machines houden elkaar aardig bij, dus loop ik heen en weer van machine naar machine, en draaien ze eigenlijk alle drie continu…
morgenochtend de boel afwerken, en zo snel mogelijk opsturen…

Dat is het plan van aanpak voor de komende tijd… 'smorgens afwerken, inpakken, dan opsturen, naar de werkplaats… volgende batch…

5 likes

Goed bezig @Arie_Kabaalstra :muscle: :+1: Zo te lezen heb je letterlijk en figuurlijk je draai gevonden en loopt alles gesmeerd. We wachten rustig af!

3 likes

Ik las ergens een herziene prognose van 70% voor Kerst, zelfs met mijn bestelnummer ruim onder de 150 heb ik de hoop al opgegeven.

4 likes

Lekker jongens, gas op die lolly!

10 likes

Zullen we het nu weer over Arie hebben?

4 likes

Heb je een inschatting over hoe lang je doet over een batch van 15?

Aha👍🏻 Dus nr 101 schiet al op denk ik😁
Mooi Jan​:fist_right:t2::fist_left:t2:

2 likes

15 moet in één etmaal lukken… dus 'smiddags draaien, 'savonds slijpen, de volgende morgen anodiseren en inpakken… dat was de afgelopen batch van 15, ik ben nu bezig om te kijken of 20 haalbaar is… als ik morgen die 20 op de post krijg rond en uur of 4… dan zou dat lukken…
'k ga nu even een bakkie doen bij mijn ouders, en dan weer even de werkplaats in…

8 likes

Oké, geeft voor de bestellers (en de haters en toetisten) toch een beetje een idee. Bedankt!

2 likes

Is nu het uitgangspunt om elke dag 20 stuks op de post te doen? Of lees ik het anders?

1 like

Zoals ik het lees is dat, onder optimale omstandigheden, het streven. Met de gegevens dat er 15 per dag verstuurd worden ben ik over 9,733 etmalen aan de beurt, ik ga uit van 3-5 weken en dat is ook meer dan prima.

1 like

Troost jezelf. Het kan altijd erger.

7 likes

Er staat niet bij voor welke kerst het in huis zou zijn.

Kerst 2022 gaat vast lukken.

1op1lc

14 likes

Het uitgangspunt is meer dat je een leuk tooltje hebt besteld, dat handmatig wordt gemaakt uit mooie materialen en erg fraai is afgewerkt, voor eigenlijk een habbekrats, waarbij je in ruil een stuk geduld moet hebben. Er wordt geproduceerd, er wordt uitgeleverd, weliswaar niet in het tempo dat je wenst wanneer je op iets leuks zit te wachten, maar het is dan ook geen Ali of eBay (snelle massa zooi), maar gelukkig ook geen Rolex (premium geprijsd, met veel langere levertijden).

Maar ja, ik heb ‘m al binnen, dus ik kan mooi praten :partying_face: :partying_face:

3 likes

SEj7

2 likes

Ik w8 het rustig af, er zijn ergere dingen.

3 likes

Gelukkig heb ik al het geduld van de wereld. Dat scheelt.

3 likes

De optimist in mij is al tevreden als ik het ding ontvang. Maakt me niet uit welke kerst :man_shrugging::face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Nr. 83 valt morgen als het goed is in de bus. Ruim voor Kerst. Me happy!

1 like

#metoo
Ben op zich wel geduldig, maar vind dit wel erg jammer.

1 like