Bij jou? Wat moet jij met 120 van die dingen?
Stuitend deze gebiedende wijs opmerkingen⦠in dezelfde stijl dan maar: ga jij gewoon tot je er een besteld onder de kerstboom liggen en bemoei je er niet mee.
Zeker, op een hele botte manier een nog dommere opmerking maken dan waar hij op reageert⦠echt.
Als dat een van mijn medewerkers zou zijnā¦
Ik ben bang dat het niet tot hem door dringt. Lijkt wel iets persoonlijks.
[quote=āSybrenAnne, post:1676, topic:363258ā]
Waar jij maar al te graag een rol in vervult, gezien je opmerkingen over hoe en wat ik zou moeten, maar een tooltje bestellen?
Je lijkt wel jaloersā¦
Heb je eigenlijk wel een tooltje besteld ?
Dat die 50 stuks geen seconde serieus waren is al bekend.
Nee dus⦠dat heeft ie tot nu toe niet gedaanā¦
Zeg maar gerust, lopen zeikneuzen.
Mannen, mannen, iedereen een fijn kerstfeest en vrede op aarde etc en hopelijk ook vrede op dit mooie forum .
Alles wordt vast wel uitgeleverd, het gaat om iets waar, behalve Ruud, niemand echt behoefte aan had, meer een leuke gadget, en nu al die meningen en reacties⦠Komt op een redelijke termijn vast allemaal goed!
Hmmmm 269 ik heb de tijdā¦ā¦. Eigenlijk heeft Tudor de tijd voor mij
Donāt worry, ik zal voor hem bidden opdat hij het licht zal zien.
Ik heb dit hele product gemistā¦ziet er mooi uit!
Krijg wel een beetje het idee dat een succesvol product overschaduwd wordt door lange leveringen / verkeerde verwachtingen⦠dat is wel jammer te noemen. Ook (vooral) voor de maker zelfā¦
Ik wacht nog mooi even met bestellen⦠als de ānieuwigheid eraf isā en het vlot geleverd kan worden ben ik ook wel in voor zo een mooi tooltje
Mijn tooltje vanavond tijdens ons Kerstdiner aan mān zwager gegeven. Als goudsmid kon hij het vakmanschap zeer waarderen. @Arie_Kabaalstra
En nu ga ik rustig wachten op mijn tweede (reeds bestelde) tooltjeā¦
Fijne dagen allemaal.
Dat is de keerzijde van 't succes⦠iemand bedenkt iets, je maakt een ontwerpje, dat wordt met gejuich ontvangen, en dan wil iedereen het ook meteen de volgende dag hebben⦠geen tijd om voorraad op te bouwen, want alles wat klaar is, moet meteen de deur uitā¦
Bepaalde bewerkingen kosten meer tijd dan vooraf begroot, en dan loopt het uitā¦
Maar goed⦠we gaan gestaag door met de productie, en uiteindelijk zal ik wel een voorraad op kunnen bouwenā¦
daās een mooi gebaar, blij dat ie op tijd was⦠maar je was er met bestellen ook vroeg bij!..
Zowel Jan als Jaap zijn beiden niet vies van straffe taal .
Gaan we nu omdat er kerst op de kalender staat opeens overgevoelig worden ?
Mensen, laten we dit draadje schoon houden.
Als deze strekking zo door gaat is het draadje, terecht, binnen no time op slot.
Fijne kerst iedereen
Ik stuurde dit zonder in de brievenbus te kijken.
Geweldig @Arie_Kabaalstra. Kerst kan niet meer stuk
Nee, dat klopt, en dat gaat ook niet gebeuren. Ik heb het eindresultaat nu twee keer mogen aanschouwen, maar dat heeft mij nog niet over de streep gehaald. Tuurlijk, mooi ontwerp, lekker licht en sluit als een huis. Maar de afwerking van deze twee exemplaren vond ik wat rudimentair, vooral bij het oogje en een van de exemplaren was per ongeluk deels een andere kleur. Het is allemaal handwerk, dus daarvan kun je nog zeggen āsoitā.
Waar het mij telkens weer om gaat, is hoe je zoān proces aanvliegt. Je kunt letterlijk een tijdslijn uittekenen met wat er gaat gebeuren. Dat je nu eindelijk, veel te laat, aan het uitleveren bent, dat vind ik oprecht mooi om te zien. En zoals ik altijd heb gezegd, ik hoop dat dit een springplank is voor toekomstig succes.
Maar ik denk dat je jezelf in de weg zit, en dat dat de belemmerende factor is om uiteindelijk je dagelijkse bord brinta en je wekelijkse frituuravontuur te ontstijgen. Dat iemand eigenwijs is, ok, dat ben ik ook. Maar een totaal gebrek aan zelfreflectie is echt heel bijzonder. Zelfs positieve, opbouwende feedback, weet je niet te waarderen, laat staan over te nemen. En dat is jammer, want er zijn nog best wat mensen die ondanks alles jou van feedback willen voorzien.
En ik snap ook echt, dat na zoveel jaren bijstand, zoveel teleurstelling keer op keer bij het uitzendbureau, zoān ontzettend moeizaam traject om vanuit die bijstand iets op te bouwen, dat zoiets alleen doen heel erg lastig is. Maar je bent de afgelopen jaren niet alleen geweest, je hebt genoeg hulp aangeboden gekregen, je hebt er alleen nul komma nul mee gedaan. Sterker nog, je heb sommige mensen letterlijk voor gek uitgemaakt, mensen die het beste met je voor hebben gehad.
Ik zou zeggen lees, wat er nog staat, eens terug. Niet dat je dat doet, maar goed. Waar het in dit verhaal een hele boel mensen om gaat, is het proces, en dat had echt heel makkelijk anders kunnen lopen. Als je had gezegd, het duurt twee maanden om het proces in te richten en dan kan de productie beginnen, reken op 15 tools per week, dan had iedereen van tevoren zelf kunnen beslissen of ze daarmee akkoord zouden zijn gegaan. Een stukje verwachtingsmanagement had al een hoop gescheeld. Ik snap ook niet dat je serieus duizenden euroās van mensen kan aannemen en op een simpele vraag als āwanneer denk je te kunnen leverenā of āhoeveel tools kun je naar verwachting makenā geen antwoord wil geven.
En die vraag mag je niet eens stellen, want dan word je beticht van āJan bashenā, terwijl het een volledig legitieme vraag is. Dat je vervolgens met droge ogen weet te beweren dat de post de schuldige is voor de vertraging van de leveren van een van de orders, dat vind ik ronduit bizar. Nee, Jan, jouw manier van werken, dat is de vertragende factor geweest. Maar, ten overvloede, dit had wellicht niemand erg gevonden, als je er vooraf maar normaal over gecommuniceerd had.
Dat gebrek aan communicatie, het consequent negeren van de essentiƫle vragen, daar wringt voor mij de schoen. Je bent ooit eens twee jaar bezig geweest met het schrijven van een businessplan, het produceren van een tiental tooltjes heeft drie maanden geduurd, dus daarmee laat je ook zien dat het maakwerk meer jouw ding is. Dus zet aub door, en laat die ellenlange verhalen achterwege, mensen die hun tool nog niet hebben, worden hier boos en gefrustreerd door.
Ik wens je wederom succes toe en ik hoop van harte dat iedereen zijn tool krijgt en er tevreden mee is. En ik wens je een fijne kerst en een gezond en mooi nieuw jaar met nieuwe opdrachten.
Persoonlijke vete ⦠Super Citroenig gedoe.
Man het is kerstavond, laat het los. Kijk naar de lichtjes in de boom of ga slapen.
Daās dus niet eerlijk⦠ik had eerder aangegeven dat dat specifieke ordernummer reeds verstuurd was⦠en vanaf het moment dat ik em op de post doe, en dat weet jij net zo goed als ieder ander, heb ik er geen invloed meer op.
Wat al die hulp betreft⦠daar kan ik kort over zijn⦠als je me werkelijk wilt helpen, dan doe je dat niet met een opmerking op een forum⦠omdat je mijn situatie niet kent⦠als je wilt helpen, ga je eerst vragen stellen, en dan kom je wel via een PB naar me toeā¦
Er zijn mensen geweest die dat gedaan hebben, en die hebben mij daadwerkelijk geholpenā¦