NA: pontiac hydraulica 20 super compressor duiker

ik kijk uit naar het “operatie” verslag :face_with_monocle:
hoop dat de de patina v/d wijzerplaat toch een beetje goed krijgt,
in vergelijking met de kast heeft de wijzerplaat het meeste geleden me dunkt
toch een leuke NA :ok_hand:

1 like

Wat een enthousiasme! Dat maakt het pas echt leuk. Draag hem in goede gezondheid!

1 like

Prachtig! Hoe de pagina zich tussen de lak lagen bevind en het logo op de vervaldag vernislaag niet heeft aangetast geeft echt een heel mooi effect​:+1::+1:

Gefeliciteerd! :tada:

1 like

In dit geval moet je er echt vanaf blijven. De patina zit onder de vernislaag. Je kunt enkel die plaat volledig vernachelen. Echt @Vintagewatchstuff. Afblijven he :slight_smile:

Ik vind het mooi, maar als het niets voor je is, kun je een dergelijk exemplaar beter verkopen dan pogen aan deze plaat een herstelling te doen.

1 like

watches we love watches, dat is al 20 jaar zo, maar hoe deze een snaar bij me raakte, dat aantal horloges kan ik hier op 2 handen tellen, het is bijzonder dat een voor ons a-typisch horloge na zoveel jaar en zoveel horloges verder toch nog zoveel enthousiasme in me losweekte dat ik hem echt per se moest hebben. Het enthousiasme is echt groot en de liefde die ik voel voor dit horloge des te meer.

5 likes

ik denk idd dat @Nash gelijk heeft en dat er afgebleven moet worden. Hooguit overweeg ik er een extra laklaag bovenop te spuiten om verdere degradatie te voorkomen, maar dat zal afhangen van hoe de huidige toplaag is. als die nog goed is en het echt tussen vernis en plaat zit dan wordt er niets aan gedaan.

En om eerlijk te zijn, het is de staat van de plaat - hoe a-typisch ook voor mij - die mij zo aanspreekt en enthousiast maakt. Ik heb er nog eentje die flink verweerd is en die vind ik niet mooi, draag ik ook niet, irriteert me op alle fronten en deze pontiac doet dat niet. Wacht ik snor een fotootje op van de irriterende gepatineerde prul, dit irriteert me mateloos:

Ik heb altijd een voorliefde gehad voor alles wat met ruimte te maken heeft, nooit iets mee gedaan maar die plaat doet me echt aan de onmetelijk grote bijzondere, illustere, vol geheimen en verrassingen zittende sterrenhemel denken en dat is wat dit horloge voor mij heel bijzonder maakt + hij komt van bij ons maatje + het is een echte duiker en deze is echt een goede barometer voor de captain cook mk i die ik ooit nog hoop te hebben gezien ik iets twijfelde of zo een duiker wel iets voor mij was, ja nu weet ik het zeker: dat is het en ik twijfel niet meer aan de captain cook mk i en deze sterrenhemel- pontiac is geweeeeeldig … Ik kan hier nog uren schrijven over dit horloge en wat het allemaal losmaakt bij me, t is net of ik de allereerste rado starliner die ik ooit uitpakte weer aan het uitpakken ben en de liefde voor die splitdial starliners is zelfs na 3 jaar niet weg, de liefde voor deze gaat ook niet meer weg gaan :heart_eyes: :star_struck: :heart_eyes:

in nog geen honderdduizend jaar :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Hoe enthousiast kan je zijn over het in bezit krijgen van een nieuw oud horloge? Wel, zo dus. GEWELDIG!
Gefeliciteerd met je NA en geniet er veel en lang van.

1 like

Ik dacht op het eerste gezicht dat die patina er bij hoorde. Maar gefeliciteerd, mooi horloge.

1 like

Hahaha dat was ook meer bedoeld voor Jacobus.

Ik ben het helemaal eens met;

Het lijkt wel een bewust ontwerp. Vergelijkbaar met wat Seiko wel eens vaker gedaan heeft met speciale structuur en patronen.

Het is een unieke en als ik mijn geld erop in moest zetten is die extra laag niet nodig aangezien het logo nog zo netjes in takt is. Ik durf te wedden dat je geen afgebladerde lak gaat vinden en alles netjes opgesloten zit (misschien enkel de lume fixeren) maar we gaan het zien.

Voor degene die het niet weten, onderstaande is met weinig tot geen patina op de plaat.
Dan vind ik de gepatenteerde van @Vintagewatchstuff toch echt een heel stuk mooier en vooral veel minder allerdaagse/saai (in hoeverre een hydraulica 20 saai kan zijn dan he. Het blijft los van patina een geweldig model).

4 likes

:star_struck: Gaaf :watch: :+1: gefeliciteerd :clap: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Ja! Heel erg fraai! Mooi dat patina ook! Draag 'm met trots! Goed weekend nog!

1 like

met wat doe jij dat? Ik heb eigenlijk dit soort horloges nog nooit gehad en die dat ik wel heb met dikke vette lumen dat zijn er uit het radiumtijdperk, dus als die radium aangetast was, deed ik niet fixeren maar vervangen, wil ik bij deze niet doen, maar ik vraag me dus echt af hoe en met wat jij de lumen zou fixeren.

en dikke dankjewel voor t compliment over de plaat. Ik vind hem mooier en mooier worden en nog mooier door jouw lyrische omschrijving ervan :slight_smile:

Mooie aanwinst Saar :ok_hand:

1 like

Standaard lume binder zoals a60 verdunt met a61. Je legt een hele dunne film, over de bestaande lume heen dat ervoor zorgt dat er geen stofjes in het uurwerk komen of dat de lume verder brokkelt.

Heb het zelf enkel geprobeerd met wegwerp platen. Nog niet nodig gehad bij andere projectjes maar vond het leuk om te testen.
Heb onlangs de lume van wijzers gefixeerd met uv hars (wat je ook voor glaasjes kan gebruiken), maar dat zou ik niet durven op de plaat. Of althans, niet zonder eerst heel wat proefstukken.

Sowieso eerst goed oefenen op andere platen he haha. En alleen doen als de lume echt brokkelt en dus problemen gaat geven. Voordeel is het ontbreken van een datum venster. Minder kans dat lume stofjes in het uurwerk komen.

De truc is, heel dun laagje aanbrengen. Je kunt elke binder gebruiken die je wil, als die maar dun genoeg is om een onzichtbare filmlaag aan te brengen, maar dik genoeg om niet uit te lopen over je plaat.

Owja, mocht je dit echt gaan doen, laat de plaat goed uitgassen voordat je hem inkast.

2 likes

Hier een verhaal van Richar Askham bij meste “oude” Seiko verzamelaars een bekende :nerd_face: :mechanic: :factory_worker:
Groeten Iwan :motorcycle:

3 likes

Cool ding hoor met die “unieke” wijzerplaat. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd ermee.
Bijzondere wijzerplaat!!

1 like